Vuxen ADHD

Idag är det måndag, och idag började ett nytt kapittel i mitt liv..

Idag började min Vuxen ADHD utredning, vilket känns jätte skönt. Att bara sitta där och prata med henne va en stor lättnad ifrån mitt bröst.
Mamma var även med första gången och berättade och förklarade, då jag inte kommer ihåg hur jag var som liten.
Hon vart förvirrad över hur jag inte fått någon utredning eller hjälp redan när jag var liten. Men de är frågor jag aldrig kommer få svar på.

Vi satt där och pratade ett tag, sen var vi tvugna att runda av. Men hon fick veta rätt mycket om mig, hur jag är som person och vem jag är under det hårda skalet.
Insåg även idag att jag har inte så många vänner. Man har många bekanta som vet vem man är, men egentligen djupt långt där inne så har jag inga vänner.
Den enda jag kunde komma på var 1 enda som har hängt med sedan lång tid tillbaka. Som inte är kusin eller släkting.

Vi kom fram till att nästa möte ska ske nästa vecka, så vi har kontinueliga möten hela tiden, och inte bara läggs på hyllan.
Jag skriver här för att min familj ska kunna läsa om min utveckling inom detta, och vad som händer.
Eftersom dem bor en bit bort. Och allting kan man inte förklara i ord eller meningar.
Men de är lättare att förstå någon som skriver om det.

Ni som har läst eller är lite kuniga om ADHD vet att det inte bara handlar om koncentrations svårigheter. Utan det är ett mycket brett ämne som inte så många förstår.

Detta är början på mitt nya liv, ett nytt kapittel i livet som man måste lära sig leva med!


MVH/
Emma

Kommentarer
Postat av: Jennie

Min fina Memma.

Jag läster ditt första inlägg ;)

Men väljer att kommentera detta istället!



Jag är glad att du får den hjälp du behöver, och jag hoppas att det kommer hjälpa dig väldigt mycket.

Men se det positivt, den underbara människa du har blivit idag, har du klarat av att bli alldes själv.



Och se det som jag gör, hellre få nära vänner, än fullt av "bekanta". Jag har heller inte många vänner, och alla mina "bästa vänner" bor långt bort och jag träffar er inte så ofta.

Men, du kommer alltid vara den jag ringer först. För det finns ingen som känner mig som du, och har hjälpt mig med så mycket som du har.



Jag kommer aldrig ångra valet över Arons gudmor. <3

2010-09-27 @ 13:24:47
URL: http://jennielonnholm.wordpress.com


Ingen reklam tack!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback