Helhet

Att dömma någon eller något kan vara väldigt enkelt, att skapa sig förutfattade meningar om folk man egentligen inte ens känner eller förstår sig på.. Att titta på en människa och säga: ''Jag vet hur du fungerar'' är enkelt.. Men förstår man egentligen, och ser man egentligen hur en människa fungerar?

Många gånger blir jag förknippad med att vara rökare, värsta partypinglan.. Men jag är inget avdera.. Ja jag har rökt, men slutade nästan lika snabbt igen, för de va verkligen ingenting för mig.
Jag har festat, ordnat fester o varit den som stått i centrum på alla fester.. Men de har ändå inte varit någonting för mig, för de har alltid slutat med att jag sitter på en stol och dricker mina öl eller drinkar eller hamnar i slagsmål..

Att försöka se och förstå sig på en människa är inte alls lika enkelt som alla tror..
Se på dig själv, och säg: ''Jag vet hur jag fungerar, jag vet hur jag vill ha det''.. Så går du och en kompis ut på stan för att shopa kläder, eller fika eller vad ni nu ska göra.. Kompisen säger; ''Shit, den där tröjan skulle jag aldrig kunna ha på mig.. Fy vad den är ful'' Och du bara håller med, för att slippa argumentera om varför du tycker just den tröjan är snygg.. Då har du precis brytit löftet med dig själv att du vet hur du fungerar..

Jag är en sådan människa att jag tänker inte alls på när det sårar folk.. Tycker jag att en tröja inte är snygg så säger jag det.. Men jag kan även tilläga till personen i frågan att: ''De gör ingenting att du har den på dig.. För så länge du trivs i den är det okej, men de är aldrig någonting jag skulle kunna sätta på mig''.

Man måste lära sig att skilja på verklighet och drömmar.. Jag kan många gånger drömma om att jag vet exakt hur jag fungerar.. Men i många lägen har jag inte en jävla aning om hur jag kommer reagera på saker och ting.. Ibland håller jag bara käften och håller inte ens med när folk sätter igång och håller låda..


Försök att tänka på det nästa gång ni ser/träffar en människa.. Att ni vet inte alls vad den har för förutfattade meningar om saker och ting, ni vet inte alls hur den personnen fungerar.. För ni vet inte ens hur ni själva fungerar.. Hur ska ni då kunna förstå och se hur andra människor fungerar?


Jag är en knepig människa, som växlar från dag till dag.. Genom att må dåligt, eller så mår jag superbra.. Det kan vara läskit ibland.. Men de är sån jag är, och jag accepterar läget.. För jag kan inte göra så mycket, dem dagarna jag mår dåligt eller har mycket tankar som snurrar runt i huvudet sätter jag mig ner och skriver av mig alla tankar, eftersom jag inte kan sätta känslan i ord.. Utan bara i text.. Det gör att jag lättare kan släppa saker och ting och försöka fokusera på andra saker som är viktigare.. Ibland fungerar det, ibland inte.. Men tankar och sånt jag skriver här är oftast dagen efter glömt.. Jag brukar gå tillbaka och se lite hur jag funderade och fungerade just då..

När jag mår bra, då skriver jag sällan här, jag skriver sällan överhuvudtaget.. Eftersom tankarna inte alls finns där på samma sätt då..

Så folk som läser här, försök att inte ta allting så allvarligt.. För det är sånhär jag är.. Detta är jag, jag är en tänkare.. En människa som analyserar saker och ting som kanske egentligen inte ens finns.. Men som jag hittar på i min hjärna att dem finns...

Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag tycker att du har en skitfin sida! Har du lust så slå även ett öga på min :).

2011-05-07 @ 18:56:49
URL: http://smsalåna.nu


Ingen reklam tack!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback