Frågor utan svar

Ont i kropp och själ! Och ibland vet man inte alls vart man ska ta vägen, även fast jag vet att vägen redan är utstakad framför mig, jag måste bara lära mig att se den.. Lära mig att inte bry mig, och lära mig att acceptera..

Ibland kan saker göra ont, och ibland ramlar man sig och slår sig.. Vem ligger kvar? Man ställer sig alltid upp igen och försöker på nytt.. Vem låter sig trampas på när det gör som ondast? Man kämpar alltid in i det sista med nöd och neppe för att överleva sitt eget liv.. Men likt förbannat så gråter man lika mycket när det gör ont?

Varför är det så?

Ska livet aldrig ta en vändning och bli bra någon gång, ska man alltid möta på motgångar? Man ser bara det yttersta skalet, man ser bara det som 'är bra' men man tittar aldrig djupt inunder, varför är det så? Är man rädd för verkligheten, att allting inte alltid kan vara bra?

Även fast jag har 'växt' in i rollen att bli trillingmamma så gör det fortfarande ont i mig.. Det gör ont i hela mig, och jag vet inte vad som kommer hända sen, jag vet inte hur livet kommer se ut och jag vet inte vad jag kommer att klara.. Jag vet bara att jag kommer göra allt för att klara det, men hur mycket klarar en människa egentligen? Kommer vi tappa bort varandra i mörkret när vi famlar runt för att hitta en bra rutin i vardagen?

Vad kommer egentligen att hända? Hur kommer jag bli som mamma? Och varför i helvete finns det aldrig några svar på frågor man aldrig vågar ställa, och vågar man ställa dem så finns det ju ändå ingen som kan svara på dem?

Jag älskar mina barn, och jag älskar min sambo.. Men älskar jag mig själv? Ligger problemet hos mig, eller är det hos ovissheten? Varför gör det ont att veta att man ska ha trillingar, egentligen? Det kunde ju lika gärna gjort ont med bara ett barn.. Vad är skillnaden? VA I HELVETE ÄR SKILLNADEN?

Varför lägger man ner så otroligt mycket tid i tankar och funderingar, som man ändå inte kan göra någonting åt?
Varför bryr man sig så otroligt mycket, när man egentligen inte vill?



Ibland ångrar jag mig, det känns hemskt att säga... Men hey, jag är inte mer än människa.. Mina hormoner går upp och ner likt en jävla bergodalbana, och ibland kan jag undra varför jag inte väntade ett tag istället..
Men det gör inte att jag älskar mina barn mindre för det.. För, dem är allt för mig.. Bara det att jag, jag mår inte bra i mig själv..

Varför?

Ja, där har ni ännu en fråga, utan svar..



En känsla av att vara dömd, kan göra ont.. En känsla av att vara utvlad kan ge en panik..


Ibland vill jag bara att någon ska kunna tala om för mig att nu gör du såhär, så kommer det bli skit bra!


'När de rätta dyker upp, då säger hjärtat till, och då får hjärnan säga vad den vill !'

Om det ordspråket var hälften så lätt att följa, skulle livet vara enkelt..




Ett ord, ett löfte är något jag alltid kommer hålla till dig..

Jag älskar dig!


Kommentarer
Postat av: Samona

Sv: Har du planerat datum för snitt då?

Får jag fråga hur gammal (ung :P) du är?

2011-12-17 @ 22:52:31
URL: http://samona.blogg.se/
Postat av: sandra

Åh jag vet vad du menar med att ibland känns det som man ångrar sig, och det är helt okej. Alla går vi igenom att man känner "fan jag skulle ha väntat ett tag till, eller jag orkar inte mer jag tar mina skar och drar" men sen får man det där lilla leendet som räcker för att man ska bli helt varm i hela kroppen och man vet då att det inte finns någon annan plats på jorden man skulle vilja vara på en precis intill sitt barn.

Sen din tanke på att du är rädd för vad som komma skall, är helt normalt Du står inför något som kommer ändra resten av ditt liv, och du vet inte hur. Du kommer dessutom få tre barn, vilket jag med all säkerhet kan tro att "pressen" känns ännu större. Men att du vågar erkänna en sån sak visar på att du kommer bli en toppen mamma! Jag lovar dig att när dina små änglar äntligen finns hos dig kommer du göra allt i din makt för att göra allt så bra som möjligt för dom. Och glöm aldrig att det inte är något fel på att ha dom där "förbjudna" tankarna!

2011-12-18 @ 19:06:16
URL: http://lifesgreatestmiracle.blogg.se/
Postat av: Samona

Sv: Okey, oftast brukar ju de som ska ha tvillingar få tidigare, får väl se hur det blir med dig då som ska ha tre.



Grattis i förskott! :)

2011-12-19 @ 09:01:45
URL: http://samona.blogg.se/


Ingen reklam tack!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback