Svar på fråga

helen - mamma till Lea och BF jan 2012  om Dåligt med inlägg:
Jag tänkte höra hur ni tänkte göra sen när flickorna kommit, förmodligen blir ni ju kvar på neo ett tag men sen när ni kommer hem. Kommer barnens pappa vara hemma en bra stund med er tills ni kommit in i lite rutiner eller kommer ni ha någon annan form av avlastning, någon hjälp/assistans från kommunen/släkting osv? :)




Hejsan Helen!

Barnens pappa har ju retroaktivt 30 obligatoriska pappa dagar att ta ut på 60dagar, sedan får han ta ut pappaledighet för 1barn och jag för 2barn så att säga.. Han kommer vara hemma så länge som det 'behövs' så att säga, sedan bor vi ju hos mina föräldrar, och mamma jobbar bara 76% så hon är ju hemma på kvällarna eller vissa dagarna på förmiddagarna. Så hon kommer ge oss en del avlasning, plus att hon jobbar inte helger heller. Så det känns skönt.

Vi hade tänkt att be om hjälp ifrån kommunen, men har sätt många trillingföräldrar som bråkar och gnabbas med kommunerna, och vill hellre lägga den tiden och energin på mina barn än att försöka bråka på kommunen om något som kanske inte ens fungerar.
Eftersom det är så otroligt mycket som måste klaffa, med rutiner och tillit och lite såntdär..

Kommentarer


Ingen reklam tack!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback