Acceptera mig för den jag är!




''Acceptera mig, lev med mig, se mig.. Ingen annan''



Ibland undrar jag vad folk tar mig för egentligen.
Jag är den extrema, den som vågar testa o den som vågar göra alla dessa extrema saker..
Jag klarar av att ta folks blickar, och vågar vara den som sticker ut.
Men, jag tycker inte om när folk försöker göra om mig till någon jag inte är egentligen, till någon helt annan.. Jag vill inte vara den ''pippinätta'', vackra flickvännen som ser helt underbar ut..


Jag vill vara annorlunda, jag vill inte vara som alla andra.. Jag vill vara annorlunda, jag vill vara mig själv.
Den som vågar tatuera mig, den som vågar pierca mig, vågar klippa annorlunda frisyrer..

Jag vill hitta den mannen som är villig att leva med mig som jag är, och inte försöker göra om mig till något jag inte trivs med att vara..

Bara accepterar mina fel och brister, och vågar att leva med dem. Istället för att påpeka dem och försöker ändra på dem.
Livet är ingen dans på rosor, och alla människor är helt olika, varje ny människa man möter har ett helt annorlunda förflutet, en helt annan tankebanan eller fungerar på ett helt annat sätt.. Varje människa är unik.

Men jag vill inte vara unik, jag vill vara annorlunda, jag vill sticka ut.. Våga göra saker, våga säga saker, och alltid stå för mina handlingar.

'' Acceptera mig för den jag är, lev med mig för vem jag är, försök inte att ändra på mig.. De räddar ingenting.. ''

Jag ser alla människor som lika värda, är sällan den som dömmer någon, accepterar alla, vare sig dem har stor näsa eller annorlunda frisyr!

Jag är rädd för vad världen har att ge mig, och jag är alltid den som har chockat folk..

Jag har haft alla tänkbara färger i huvudet, jag har varit piercad i näsan och även fast en industrial, jag vågar tatuera in mina syskons namn på benet.
Jag vågar klippa mitt hår på många olika sätt, jag vågar, för jag vågar vara jag.

Livet ligger aldrig utstakat framför dig, du vet aldrig vart vägen går. Människorna du möter varje dag kan ändra ditt liv för alltid..
Du vet aldrig vilken väg du kommer gå, eller vem som står runt nästa hörn.

Därför älskar jag att leva, leva för dagen.


Kommentarer
Postat av: emely

Jag gillar dig precis som du är !



Jag är också tjejen som gillar att utmana ödet och utseendet har jag inga problem med att ändra. Jag älskar Piercingar och tatueringar . Jag ska göra en tatuering så fort jag vet vart jag ska sätta den, jag vet att många kommer att tycka att Jag är dum i hela huvudet men man måste våga chansa i livet.



Om de händer något glatt / oglatt så är mitt motto här i livet : sånt är livet!



Man kan aldrig ha ett felfritt liv för få har man ta mig fan aldrig levt livet!



Livet är som en dans på rosor, ibland underbart och ibland rent förjävligt och taggigt .



Lev livet, em dag kan de va försent!



2011-02-24 @ 14:39:30


Ingen reklam tack!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback