Tårar som bränner..

Onda tårar som bränner ner för kinden har rullat konstant i två dagar nu, av oro, uppgivenhet och av ilska..

Ska man verkligen behöva kämpa såhär mycket för en läkarvård man betalar skatt för? Då skulle jag lika gäna kunna strunta i att betala skatt och betala för varje besök, undersökning, vård ect ect som jag gör..

En mage som är totalt uppblåst och gör ont, så fort jag stoppar i mig något känns det, det gör ont.. Det är som att man bara vill stoppa ner två fingrar i halsen och få upp det igen.. Ibland om jag har tur, så får jag behålla maten och att det inte bara rinner rakt igenom ( Jo jag vet att jag är frispråkig just nu.. )

Hade återbesök hos läkaren idag 8.15 efter ha käkat något gallsyre pulver i några dagar... För att göra en uppföljning hur det har gått.. Till och från har det gått bra, fram till igår 22/6 fick jag behålla maten, men jag får fortfarande otroligt ont..

Han tittar på mig som att jag vore en komplett idiot, en hypokondriker som ''känner'' efter för mycket.. Jag äter laktosfria produkter sedan 2009 ca, men enligt honom ska ingen med min DNA-uppsättning kunna vara laktos eller gluten intollerant.. Så de ända det gjorde skillnad var i min plånbok.. - Tack för den lixom..
Så vad gör man nu? Slutar med laktosfria produkter och få ennu ondare, eller.. Egentligen gör det ingen större skillnad, mer än att jag får ONT, verkligen jätte ONT om jag äter ''vanlig'' mat..

Hur kan en sådan människa få vara läkare? Hur kan det ens vara möjligt.. Är det ens tillåtet att bli behandlad på det här sättet?

Jag kommer dit, för att få hjälp.. Inte för att lösa problemet själv..
Min mamma sa: - Allt som rör magen åker du in till akuten och sätter dig nu, om du så ska sitta där i 3timmar eller 10timmar.. Du måste få en rätsida på detta nu, eftersom min egna vårdcentral inte vill hjälpa mig.. Så har jag inte så mycket val.. Eller?


Det låter sjukt, jag vet.. Och jag är trött på det här nu, men det finns säkert dem som har det värre..

Vad gör man?


Kommentarer


Ingen reklam tack!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback