Ord för verkligheten

Försök att sätta ord för verkligheten, så kommer du inse att de är inte så lätt som alla tror.

Försök att sätta ord på dina uppfattningar så kommer du se att du har förutfattade meningar om det mesta, och försök att sätta dig in i andras personers handligar eller mående så kommer du se att du är rätt egoistisk.


Jag är den aboslut lättaste människan att utnyttja, jag vet det.. Till 110% att jag skulle kunna göra allt för mina vänner, nära som bekanta.
Jag skulle kunna gå över döda, för att just dem ska ha det bra. Jag kan sätta mig in i en situation när man står utan pengar eller mat.. Eller helt utan vänner, jag finns till 100% och stöttar hela tiden.

Jag är den man skulle kunna ringa mitt i natten, bara för att få gråta. Eller bli bedd om att bli hämtad varstans..
Jag är den som aldrig ber om pengar när jag kör mina vänner, för att jag innerst inne hoppas på att någon gång kommer jag få tillbaka.

Jag vet, att hur många gånger jag en är snäll, o hur många gånger jag en säger att detta är sista gången jag kommer vara snäll.. Så vet jag att jag kommer stå där igen nästa gång och vara blåögd och dum.. För att jag ser så mycket gott i alla människor..

Jag är den mest påstridigaste människan som vandrar i ett par skor, jag kan kämpa mig gråhårig för att försöka få min vilja igenom, och jag är envis som en åsna brukar min mamma säga.

Men när de kommer till handling och när det kommer till ord så är jag två olika människor..
Jag har otroligt svårt att visa känslor, jag har otroligt svårt att visa med hela mig med ord att idag mår jag inte bra..

Men när det kommer till att sätta sig ner och skriva en text, så flödar orden, tankarna, känslorna you name it på.. När folk läser mina texter ser dem verkligheten, när dem läser mina texter känner många igen sig..

Men, hur många skulle kunna sätta text på sina känslor? Hur skulle folk skildra verklighet och drömmar. Hur skulle folk se på hur livet var om du vaknade upp utan vänner, nära kära eller pengar imorgon.

Hur skulle du må, att vakna upp med mardrömmar, eller inte ens sova på nätterna.
Hur skulle du må, över att veta att dem som är dina vänner, egentligen pratar otroligt mycket skit om dig bakom ryggen.

Hur skulle du må, över att ha träffat en person några gånger i ditt liv, och dem redan har skapat sig en uppfattning om dig?


Hur skulle du må,den dagen du inser det: de är den dagen då du kommer kunna skildra på verklighet och drömmar


Kommentarer


Ingen reklam tack!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback