Barnkläder är en drog

Barnkläder har blivit min drog, jag skulle kunna simma i barnkläder, jag älskar allt smått och gulligt och rosa, och jätte fint!

Lite synd att man inte får en pojke också, för det finns otroligt mycket fina pojkläder också..
Men jag får nöja mig med allt rosa och gulligt istället, för när dem är så pass små så får jag bestämma vad dem ska ha på sig, tills dem kommer upp i den åldern då dem kan bestämma själva, då är det bara att le och se glad ut..

Idag har jag och mamma varit i Uppsala, och kollat julklappar och bara umgåtts hon och jag, riktigt trevligt ibland faktiskt.. Även fast jag blir fruktansvärt trött på en gång, så kan jag tycka att det är mysigt att gå runt i affärer med mamma sådär..
Vi ses ju varje dag, men mamma är alltid mamma kan jag tycka..

Idag köpte hon en varsin Onepice dräkt till flickorna, jag som hatar Onepice.. Men låt gå, så länge det är på små barn kan jag väl gå med på det.. Men på vuxna människor, ute på stan? Nää där går nog allt min gräns iaf..

Men det var verkligen jätte mysigt att gå runt i gränbyCentrum med mamma o kika julklappar, vet iaf vad jag ska köpa till både Robert och lillsyrran.. Flickorna är ingen mening, för dem får presenter hela tiden tycker jag, o om inte jag skämmer bort dem, så gör alla andra det iaf så..

Malin var även här på besök idag, och hade köpt 3 jätte söta mössor till flickorna ! Dem badar i kläder nu, men dem kan absolut inte få för mycket tycker jag.. Det är endå 3 barn som ska spy ner alla dessa kläder.. :-)

Min kära sambo är hemma också, dock mår han som han förtjänar och somnade rätt omgående efter vi hade hämtat honom och bilen.. Så han sover sen ca 2timmar tillbaka, så underbart att ha honom hemma.. Men det hade varit underbarare om han var nykter och lite piggare kanske, men vad begär man av en karl som beger sig ut på dem 7 haven?

Livet rullar väl på som vanligt här, man känner sig allt annat är smal och vig iaf! Kan jag lova.. Ibland lite ensam, men när man är så seg hela tiden så kan det vara rätt skönt att vara ensam.. Faktiskt..

Imorgon är det fars dag, någon som har köpt någon farsdagspresent? Jag funderar på att ge mig in på systemet och köpa något åt farsgubben, något med någon häftig flaska eller något, det brukar han tycka om.. Och någon häftig ciggar.. Då blir han glad, lilla pappsen :-)

Ne, jag ska väl fortsätta njuta av kaminens värme, även min älskade pojkväns värme.. Tror jag kommer dö av värmeslag inatt!

Hoppas alla har haft en toppen helg! Det har iaf jag..




Måste även tillägga att alla kläderna är inköpta på; www.kappahl.se , www.lindex.se , www.hm.com Ifall det är någon av er är intresserade av att köpa :-)

 

 



 


Kommentarer
Postat av: jenna

Hejsan!!



Vilken bra blogg du har. Kommer följa din blogg framvöer. kramis

2011-11-13 @ 14:41:40
URL: http://mammakristiina.blogspot.com
Postat av: carrå - mamma till Isabella

Aha okej..vad obehagligt det låter..

2011-11-13 @ 21:43:40
URL: http://ettnyttsteg.blogg.se/
Postat av: Johanna - Mamma till Sami

Visst finns det en hel del fina pojk kläder men utbudet av flick kläder är så mycket större !!! :( Lite trist. Men säkert roligt om man får en flicka eller 3 i ditt fall :)

2011-11-23 @ 01:18:19
URL: http://lyyckligaste.blogg.se/


Ingen reklam tack!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback