Förlossningen

Igår vart det en tripp till förlossningen.. Jag hade legat i sängen och vilat och bara pratat med Malin som var här under eftermiddagen, och allmänt bara stressat ner.. Sen ropade mamma att det var mat och det var när jag ställde mig upp som det högg till i magen o det kändes verkligen jätte konstigt..
Men jag kämpade mig ut i köket med ont i magen o magen var som en jävla kanonkula kan jag lova, den var stenhård..

Pillade i mig lite mat, sedan gick jag och la mig.. Och så länge jag låg ner så var det lugnt, magen kändes inte alls lika spänd och det gjorde inte lika ont.. Det stack till i nederkant ibland men jag tänkte det är väl lugnt..
Robert kom hem, o allt var frid och fröjd, berättade att jag hade fått värkar men det var ingenting att oroa sig över.. Men mamma tyckte ändå att jag skulle ringa in till förlossningen och fråga dem.

Sagt och gjort, jag ringde in och rådfrågade dem om vad jag skulle göra.. Hennes dator tog dock lite tid så hon frågade mig 'Sparkar bebisen?'.. 'Bebisen sa jag, det är tre bebisar där inne'.. Då fick jag svaret: 'Du, gör dig iordning och kom hit..'

Jahap, det var bara för min stackars älskling att vända i dörren nästan, upp till Karolinska for vi, och vi var väl inne på förlossningen vid 20.00, fick träffa Barnmorskan och vart satt med CTG'n på en gång.. Där visade det sig mycket riktigt att det var aktivitet i livmodern men inga starka värkar, men det var sammandragningar och värkar iaf.. Pendlade mellan 8-40 ungefär.. Så det var rätt lugnt, men fortfarande aktivitet..

Väntade och väntade, tillslut kom hon in efter 1h igen och sa, 'Du, vi måste koppla bort CTG'n, för den gör mera skada än vad den gör nytta.. Det är onödigt att reta upp livmodern i onödan.' Och CTG'n kopplades bort..

Fick kissa i en mugg, och dem stoppade en sticka där i, visade sig att jag ännu en gång har vita blodkroppar i urinen, så en urinodling skickades till labbet för att se om det bara var massa flytningar eller om det är en UVI.

Vid 21.20 kommer våran barnmorska in och talar om att dem har personlabyte så hon skulle gå hem för kvällen då.. Och vi skulle få en ny barnmorska..

Timmarna gick, och vi såg varken till läkaren som skulle komma eller någon barnmorska.. Framåt 23.00-23.30 tror jag klockan var så knackade det på dörren igen, och då kom äntligen läkaren som skulle göra UL och kolla livmodertappen.

Först kikade hon med UL, och tror hon var rätt så farcinerad över att det låg 3 stycken där inne, för jävlar i min låda vad hon kollade länge.. Tillslut så fick hon hejda sig själv genom att säga 'Nej detta är ointressant just nu'.. Men barnen hade rikligt med fostervatten och hjärtarna slog jätte fint på alla tre flickorna.

Hon kollade livmodertappen, och den såg väldigt lång och sluten ut så den var det ännu ingen fara med.. Hon skulle efter det gå och rådfråga med sin överläkare, men som hon såg var det inga problem för oss att åka hem alldeles strax.. Så vi gjorde oss i ordning och började klä på oss..

Tills hon kommer in 10min senare och säger, eftersom du fortfarande känner av värkarna, även fast dem inte är så starka så kan dem påverka tappen, så vi vill ha kvar dig en stund till, för du ska få en bricanyltablett, och är det så att den hjälper får du åka hem.. Är det så att den aboslut inte hjälper, så antingen får vi lägga in dig här för observation eller så kanske du får åka hem, jag måste då göra ett nytt beslut med min överläkare..

SUCK!

In kommer då våran nya barnmorska ( Detta är då första gången vi träffar henne sen den andra klev av sitt pass, och den andra klev av sitt pass 21.20, klockan var nu 23.55 när vi träffade den nya .. ^^ )
Hon kom in, presenterade sig och gav mig tabletten.. Tjurskallig som jag är ligger bara och muttrar på den där frukstansvärt obekväma britsen.. Och stackars Robert var trött så trött.. Vaken i flera timmar utan middag.. Blä..


Men sedan så fick han sova en stund, och jag satt där och väntade ut sista halvtimmen.. Så fick Robert ligga och sova på britsen istället.. Jag satt där och kände efter om jag kände någon värk, men jag kunde inte känna av någon just då iaf.. Och hade inte gjort den senaste timmen.. Sedan kommer barnmorskan in och frågar 'Hur känns det, har du haft någon värk?' Nej svarar jag och hon svarar glatt, då får du äntligen åka hem nu.. Nu är klockan 01.05 ungefär.. Vi går ut till våran bil, och Robert bestämmer sig för att vi ska ta en liten omväg via Upplandsväsby så att han får äta mat, för min stackars karl var rätt hungrig då..

Så klockan 02.00 kom vi hem inatt..

Väldigt trötta och mördbultade båda två, Robert somnade på stört, medans jag vred och vände mig och kände mig bara konstig på bricanyltabletten som jag fått på sjukhuset..

Avbokade mitt BM besök idag, och har bara vilat hela dagen.. Har även haft Robert hemma hela dagen, jag är verkligen inte fit for fight, och känner mig mera mördbultad än vaken.. Men inga värkar än så länge..





V23+0, några veckor till våra älskade änglar.. Det är så mycket bättre för alla !!
Mamma o Pappa älskar er <3


Kommentarer
Postat av: Sara - Ensamstående mamma

Pjuuh, skönt att det lugnade ner sig.. Jag var också in på förlossningen min första sväng tidigt, i vecka 24 eller 25 var det, med värkar.. Fick bricanylsprutor och blev inlagd, och så fortsatte det under hela graviditeten. In och ut på förlossningen för dessa jävla värkar.. Men tur var att han ändå höll sig kvar till vecka 37+6 :) Fullgången och så go.



Jag håller tummarna för att värkarna ger med sig och håller sig borta bra länge nu! :)

2011-11-23 @ 22:46:55
URL: http://dolphin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vila,vila och lyft inget tungt!!! hoppasxdom stannarxdär inne några v till.våra tvillingar komvi v 26.tiden på neo var skit jobbig så håller tummarna att dom vill trängas där inne ett tag till:)))

2011-11-24 @ 07:00:14
Postat av: Carolin

Känner du så igen så kan du lägga dig i varmt bad och se om det lugnar ner ser...

2011-11-24 @ 09:45:19
URL: http://jiingii.blogg.se/
Postat av: Mathilda - mamma till Amelia

Åh vilken kväll! =(



SV; okej =) då kanske man ska kika in där nästa gång man är i Enköping.

2011-11-24 @ 13:39:58
URL: http://mathildaahokangas.bloggplatsen.se/
Postat av: Linda

Hej hej, hoppas du mår bättre nu och att inga värkar är på gång! Måste bara fråga hur länge en graviditet med trillingar brukar vara? Säkert olika lång tid för olika människor, men har du fått något datum på ett ungefär när de ska titta ut :)

2011-11-24 @ 18:35:33
Postat av: Linda!

Va skönt att de lugnade ner sig =)

jag är glad för att såna besök natte tid är över.. Och att dom beslutade att ta ut killarna. Hoppas dom stannar kvar lite till i din mage =)



Vad väger dom nu?

2011-11-25 @ 21:46:36
URL: http://asomilinda.bloggplatsen.se


Ingen reklam tack!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback