Frågor

Fick en väldigt lång kommentar idag, med massa frågor i.. Och jag blir lika glad varje gång folk faktiskt frågar mig om någonting, än att bara 'antar' att det är så.. För trillinggraviditet skiljer sig så mycket ifrån mängden.. Mer än vad folk tror faktiskt.. Och hela den processen som man går igenom är svår att föreställa sig.. Så jag ska försöka svara på den kommentaren nu, så kanske flera får svar på sina frågor :-).


'Hej!
Jag hittade hit från min blogg! Jättegrattis! Vilken grej! Helt fantastiskt! Jag är superintresserad som du vet och hoppas att du kommer att blogga mycket om din graviditet. Det kommer att gå toppen skall du se! Jag tror att dom ligger kvar längre än vecka 32. Jag tror att dom ligger kvar till veck 36 åtminstone. åller tummarna.
Du kan lita på att jag kommer att följa din resa! Om du vill läsa hur tvillingförlossningen gick till kan du kolla min blogg under kategorin, ja, "tvillingförlossning". Jag har en massa frågor men jag antar att du kommer skriva en del inlägg om graviditeten. Typ är det treäggstrillingar eller har du några enäggs där inne? Ligger dom "still" ännu så att du kan veta vem som är vem? Antal moderkakor och säckar och skiljeväggar. Gu förlåt att jag är så nyfiken men du är verkligen unik! Trillingar är så ovanligt! Var stolt!
Jag önskar dig all lycka och bokmärker din blogg nu! Har du några frågor eller funderingar blir jag bara glad om du här av dig. Ja, jag har ju bara tvillingar men endå.
Stor kram och grattis!'



Hej katarina.. Jag kommer blogga hela min graviditet, och försöka hinna med det så mycket efter som möjligt också, ibland är man lite tom på ord.. Så man vet inte alls vad man ska skriva eftersom man inte vill bli för 'privat' om man säger så.. Eftersom det är mitt, min sambo och våra barns liv det handlar om.. Men jag skriver om alla uppföljningar, alla koller, hur dem växer och lägger även upp bilder för att uppdatera folk så mycket som möjligt.. Jag hoppas att dem ligger kvar till planerat snitt, och planerat snittdatum får vi veta i v24, så det är inte sådär jätte lång tid kvar faktist.. Men om 2veckor räknas jag in till förlossningen, och det känns faktiskt en aningen skrämmande att tiden går så otroligt fort.. Det tycker även min sambo.. Från att gå från 1 barn till 3 barn är en väldigt omtumlande grej, och sedan inte heller få gå 40 fulla veckor, utan bara gå någonstans mellan 34-36 veckor är också väldigt skrämmande men ändå otroligt häftigt.. Det kommer bli snitt, som jag skrev tidigare.. Och dem är tvåäggstrillingar, så det är ett enäggstvillingspar och en tvåäggstvilling.. Enäggstvillingarna ligger ju i samma 'fostersäck' men har egna hinnsäckar där inne. Så det är en tjock skiljevägg som skiljer tvåäggstvillingen ifrån enäggstvillingarna, och en tunn skiljevägg som skiljer enäggstvillingarna ifrån varandra.. Så det känns bra att dem inte kan 'trassla' in sig i varandra. Eftersom dem är så många, och eftersom det blir trångt fort så har jag kännt fosterrörelser sedan v13, och vi fick veta i v11-12 att vi väntar trillingar :-).. Så det har gått fort.. Det är två moderkakor, så tvåäggstvillingen har en egen moderkaka och lever renarama lyxlivet där inne, medans enäggstvillingarna delar moderkaka.. Men än så länge har dem inte sätt någon form av 'tvillingfrustration' som betyder att dem kan ta näring och blod ifrån varandra.. Vi går på otroligt täta kontroller, så varannan vecka går vi på TUL och SPECMVC, och varannan vecka hos BM.. Så det är ett väldans spring överallt måste jag säga.. Men det är ju just för barnens skull, och även för min skull eftersom vi redan har varit nere på sån näringsbrist att vi alla 4 höll på att stryka med.. Eftersom dem ligger i egna hinnsäckar så kan dem ju inte röra sig någonstans.. Så bebisarna stannar där dem är, och det är bra.. För då kan man inte tappa bort vem som är vem.. TV1 ( Tvåäggstvillingen ) Är Lisa, TV2 ( En av enäggstvillingarna ) Är Louise och TR3 ( Sista enäggstvillingen ) Är Lova .. Så det blir 3 tjejer.. Pappa Robert känner att han kommer ha det tufft i tonåren :-).. Trillingar är otroligt ovanligt, och det är många som ryggar tillbaka när man säger att det är trillingar.. Men nu känns det inte 'konstigt' längre.. Utan nu är det en del av vardagen.. Nu blir man istället chockerad över att folk reagerar som dem gör :-P



Jag hoppas jag svarade på dina frågor, och har du mera frågor är du givetvis välkommen att ställa dem, svarar mer än gärna :-).. Och det känns otroligt kul att ha ännu en medföljande passagerare på denna otroligt häftiga resa! Många kramar

Kommentarer
Postat av: Katarina

Tack för ditt svar. Jag är ju nyfinken på allt. Ha ha,och lilla Lisa som har king size suite där inne! Och egen restaurang!

Jag förstår vad du menar med att folk reagerar konstigt. Med tvillingar också. Dom frågar om det inte är jobbigt och jag ser att dom hoppas att jag skall säga att det är det. Dom typ vill att jag skall bryta ihop av utmatning mitt framför dom. Töntar! Det är nog lite det som har givit mig extra styrka och entusiasm. Och så klart känner jag ju att jag är liiite bättre än andra mammor. Herre mein got du kommer att vara mycket bättre ä andra mammor! Heja dig!

Kram

2011-11-05 @ 22:21:03
URL: http://blogg.mama.nu/katarinaekholm/
Postat av: ewa

wow vad häftigt med trillingar!!! själv har jag 4barn varav ett tvillingpar :) kommer följa din blogg hoppas de är ok :) stort lycka till med allt!

2011-11-06 @ 17:17:44
URL: http://ewawiklund.blogg.se/


Ingen reklam tack!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback