Ibland hatar jag känslan av rädsla..

Jag är så jävla rädd.. Jag hatar att vara rädd, jag har aldrig varit rädd.. Jag har aldrig visat mig sårbar.. Men jag insåg idag att jag vågar inte vara för glad..

TUL idag va helt underbart, men jag känner ingenting när jag ligger där, det känns ändå som att allting kommer gå åt helvete i vilket fall som helst.. Varför vet jag inte, jag älskar mina barn.. Jag gör verkligen det.. Men allting har gått 'för bra' hittils.. Lyckliga sagor kan få lyckliga slut också va?

Eller måste alla lyckliga sagor ha sorliga slut? Och alla sorliga sagor ha lyckliga slut?
Det känns som att jag bara väntar på det där lilla, just de där lilla som ska gå så fruktansvärt fel och jag aldrig mera kommer kunna förlåta mig för att jag gjorde annorlunda.. 'Ta en dag i taget' - Ja, det låter mycket enklare än vad det är.. En dag i taget är en dag närmare verkligheten.. Jag blir mera chockad över att dem säger att allting är bra, för jag är helt inställd på att allting kommer gå åt helvete..

Varför kan jag bara inte försöka vara glad, och leva i nuet.. Och faktiskt vara glad över att allting ser bra ut? Varför måste jag gå och vänta på det där lilla, just det där lilla som kan få mig att fallerera till botten?
Allt det här 'skrämmande' allt det 'okända' är en fucking vardag.. En fucking vardag jag inte valt.. En vardag som kan gå från helt underbar till en mardröm..

Just nu ser jag ingenting posetivt med att vara gravid, sammandragningar, värkar, läckande tuttar, en paj rygg, sura uppstötningar, en stor mage som bara är ivägen, kläder som är försmå och sömnlösa nätter..

Vad är det posetiva med att vara gravid? Jag förstår inte det, det ända som är posetivt är det som kommer utav det, men det är ju just det jag inte vågar hoppas på, det jag inte vågar se fram emot, och det jag inte vågar drömma om..

Graviditetsdrömmarna kan vara allt ifrån att jag ser ut som ett akvarium med små guppisar och guldfiskar i, till att huset brinner ner och hela min familj förutom jag omkommer..

Varför är det så? Varför kan man för en gång skull bara få vara lycklig och se fram emot det som komma skall? Eller är det just för att man är så otroligt rädd för det okända?


Jag vet aldrig vad jag ska säga till folk, eller hur jag ska regagera när dem säger - 'Nämen trillingar, hur känns det?' - ' Helt ärligt? Förjävligt just nu.. Livet är en pina, och jag vet inte vad som kommer hända..'

Men det kan lika gärna en enlingsföderska känna? Så varför ska de vara så jävla synd om mig för?

Nej, jag vill inte spela något jävla offer längre.. Jag är trött på det.. Men jag vill att ni ska veta, det här är inte lätt.. Jag är skit rädd, verkligen SKIT RÄDD! Jag har världens underbaraste pojkvän/sambo som finns där, men han är säkerligen lika jävla rädd som jag är.. Och hur gör man när man är två stycken som är så jävla rädd för verkligheten? Hur tacklar man det?


Den här låten får mig till tårar, och den handlar om det jag fruktar mest i hela världen! <3



Kommentarer
Postat av: Lisa

Känner så väl igen tankarna.. Men som en klok människa en gång sa: worry is lika a rocking chair. It gives you something to do, but it doesn´t get you anywhere!



Lycka till med dina små!

2011-11-30 @ 00:48:23
URL: http://lisadecker.bloggplatsen.se
Postat av: Carro

Men gumman då, du får inte glömma att du har faktiskt inte haft en problemfri graviditet. Du låg ju inlagd länge på sjukhuset innan du fick veta att du vänta trillingar o ni höll ju faktiskt på att stryka med alla fyra :'(

Försök att tänka att du har nu gått igenom det som kunde ha gått åt helvete redan och ni fixade det!

Jag kan inte ens föreställa mig hur det är. Men du ska veta att du har både familj och vänner som stöttar dig och vet om att det inte går att föreställa sig hur du har det genom detta, men vi finns där för dig hur som helst! För vi älskar dig!! <3

2011-11-30 @ 07:32:10
Postat av: Carolin

Du får helt klart tycka synd om dej själv den här perioden! Det är en otroligt unik situation du sitter i. Inte bara att bli mamma första gången, utan att bli mamma tre gånger på samma gång. Jag kan tänka mig att det tripplar rädslan, plus att du samtidigt har det "vanliga" gravidhumöret med hormoner osv. Det är helt normalt att vara rädd, och du ska veta att sådana känslor lätt förstärks när man sover dåligt och mår allmänt dåligt.

Men det kommer att gå över! :) Ni kommer att få tre underbara döttrar! :)

2011-11-30 @ 09:37:12
URL: http://carolinm.blogspot.com
Postat av: Emely

Välkommen till verkligheten Emma!



Här kan det sluta som det börjar, skitbra !

Försök att inte tänk så mycket, du kan tyvärr inte göra så mycket åt det som hända skall.



Hejar på dig, R och flickorna!

Vi hoppas på att allt går bra :)

2011-11-30 @ 18:59:36
URL: http://emelyk.se/wordpress/


Ingen reklam tack!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback