Stop, pause and rewind..

Ibland så känner jag att tiden går alldeles för fort, ibland så undrar man vart tiden tar vägen någonstans..

Nu på nätterna får jag nästan inge sova någonting, är det inte benen som krampar så känns det som att jag har en stor tung sten som ligger på mitt bröst och bara tynger ner, eller som att jag har magsäcken uppe i gommen. Och inte på tal om dem äckligt sura uppstötningarna man kan få, nej fy.. Jag förstår inte alls vad som är mysigt med att vara gravid ibland.

Men, så kommer det till en punkt där man känner dem små röra sig, sparka och leva om där inne på just det där mysiga sättet.. Då glömmer man bort allt det där onda och jobbiga för en liiiten liiiten stund.. Och det behöver man för att orka gå igenom detta.
Det ligger fortfarande tre stycken små mirakel där inne, och det är fortfarande väldigt svårt att ta in.. Jag tror det är svårt både för mig och min sambo.. Jag är en sån som kelar och pratar med magen hela tiden, medans han är en sån att dagarna kommer och går, han bryr sig helt enkelt inte så mycket, och då kan man känna sig väldigt bortglömd.

Även fast jag vet att han innerst inne längtar han också, så har han så svårt att visa det.
Det är läskigt, och jobbigt på samma gång.. Men jag vet att han bryr sig om mig, han bryr sig om hur JAG mår.. Om jag har ont, så tycker han synd om mig, han ringer hem minst 1 gång om dagen och frågar hur JAG mår.. Hur min kropp mår, om det har hänt något.. Så jag vet, jag vet att han är orolig.. Men han ska väl vara 'matcho' antar jag.

Det känns som det var i förrgår jag åkte in till sjukhuset och bara kräktes och kräktes, det känns som det var i förrgår den där skräcken i bådas ögon fanns när vi var nere på akuten och dem visste inte alls vad det var som var fel.

Och det känns verkligen som igår när vi kommer in i en gyn-sal och gör VUL och ser våra tre små liv ligga o röra sig där inne, tre små liv som faktiskt lever.. Som rör sig, som har ett varsit hjärta som slår.. En varsin fullt fungerande magsäck, 6små armar, och 6små ben.. 30 små fingrar och 30 små tår.. Allting känns som en stor ända jävla dröm..

Hur kan tiden gå så fruktansvärt fort? Vem kan backa bandet? Vem kan säga att, nej vänta.. Jag hinner inte med.. Stopp, vänta på mig..

Ingen!
Livet springer på som vanligt iallafall.. Och det är läskigt, för snart, snart är allt detta ett minne blott.. Och våra 3små prinsessor är här med oss, får se allting de vi upplever, och vi får se dem växa upp och bli stora och starka..

Vi har en film på när vi fick reda på att det var 3, jag blir gråtfärdig varje gång jag ser den. Jag vet inte om det är hormonerna som gör det, eller för att det faktiskt var så känsloladdat som det var..

Det är svårt att ta in känslor och handlingar på samma gång, men jag känner fortfarande lukten av sjukhuset, jag hör fortfarande dessa maskiner pipa.. Och jag kommer fortfarande ihåg hur mycket jag hatade alla sjuksköterskor som skulle ge mig sprutor och stoppa i mig massa tabletter och byta dropp ect ect, just för att vi 4 skulle överleva..

Detta blir ett litet deppinlägg, men jag känner att jag har funderat för mycket på nätterna nu, och undrat, funderat och analyserat..!

Ibland önskar jag att man kunde lägga känslorna åt sidan och bara blicka framåt.. Och vetni, det lär man sig.. varje dag..!

Jag älskar mitt liv just nu, jag älskar min sambo och jag älskar våra barn.. Vi kommer leva ett perfekt liv, inte perfekt för världen.. Men alldeles lagom perfekt för oss!



<3

Kommentarer
Postat av: Isabella Schölling

Hej, mitt namn är Isabella Schölling. Jag söker personer som vill vara med i tidningen Unga föräldrar som kommer släppas i början av nästa år. Jag tycker att det skulle vara roligt och spännande ifall du skulle vilja ställa upp med en intervjuv i tidningen och berätta om din graviditet. Jag som reporter för tidningen kommer stå för intervjuven och om du vill ha lite mer information om detta ber jag dig kontakta min mail isabella.ungaforaldrar



www.ungaforaldraruf.se/



Mvh Isabella Schölling

2011-11-10 @ 19:45:30


Ingen reklam tack!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback