Lustig känsla

Ibland får jag den här lustiga känslan att jag kan göra vad som helst bara för att få tjäna ihop massa pengar till mina barn innan dem föds.. Så jag kan lägga in på deras sparkonton sen när dem väl kommer..

Jag har bestämt att jag och min sambo ska öppna 3st olika personliga konton till våra barn som blir frysta tills dem fyller antingen 18 eller 20år.. ( Min far tycker 20år, för då är dem tillräckligt mogna ).. För då har dem kapital till att flytta hemmifrån, till att ta körkort ect ect.. Så står man inte där i slutändan med en hel hög med pengar som måste betalas in.. Eftersom alla 3 kommer vara lika för moppeålder, ta körkort flytta hemmifrån ( vilket är väldigt individuellt beroende på vad dem får för personligheter.. ) Men jag känner att jag vill fundera klart på allt sånt där.. Vilken bank som är bäst att ha pengarna i ect ect.. Det är så mycket som jag tänker på hela tiden, som jag vill ska vara färdigplanerat vid barnens nedkomst.. Så är det bara att göra sen.. Ska in antingen denna vecka, eller nästa vecka och öppna upp ett gemensamt konto åt barnen eftersom man inte kan öppna personliga konton till ofödda barn..

Så det kontot kommer inte bli fryst, där kommer det hamna pengar som man kan använda till saker kläder ect innan barnen kommer.. Och sen efter barnen har kommit så delar man upp dem pengarna som blir över på 3 och sätter in på vardera konto.. Så vet jag att jag har ett bra startkapital till våra små troll..

Urschane mig.. De är svårt allt sånt där, och bolla tankar med Robert oxå, men han tyckte de va en väldigt bra idé.. För skaffar man sparbössor åt barnen blir det lätt att man går där o ''lånar'' pengar ifall man skulle ha det knapert, och det vill inte jag.. För barnens pengar är barnens pengar.. De ska ingen annan röra.. Varken jag eller Robert.. Sen kan även roberts släktingar sätta in pengar på barnens konto om dem skulle vilja det.. Eftersom dem bor så pass långt bort så kanske dem inte kommer ner varenda födelsedag ect ect.. ( De som är så bra, är att barnen har samma födelsedag.. Så de blir inte så utspritt ;-) ) haha ..

Men då kan även dem känna att dem bidrar till någonting som faktiskt går till barnen sen och inte hamnar i våra fickor.. :-)


Nu har jag lättat mina tankar för idag!

Kommentarer
Postat av: Simone

Jag och Toomas pratade med att göra ett konto till barnen .. Men vi sa 20 efter som det är det med mognaden att göra och för att det inte ska gå till skit bara ler



Kram Simone

2011-09-14 @ 15:08:19


Ingen reklam tack!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback