Nervositet och hopp

Linjen mellan nervositet och hoppen är hårfin.. Jag vill leva på hoppet att alla mina barn klarar sig, för alltig har ju gått bra hittils.. När jag endå har den största rädslan/nervositeten i kroppen som går att finna att en, två kanske t.om alla tre kanske inte överlever.. Hur klarar man det?

Än så länge vet jag att dem ligger i tryggt förvar där inne, och så länge dem bestämmer sig för att stanna där inne tänker jag hålla mig lugn, och faktiskt planera för tre barn, inte två barn eller ett barn.. Utan tre barn..

Jag är väl medveten om att jag 'bara' är i v15 och jag vill både att veckorna ska springa iväg, lika väl som jag vill att dem ska börja sakta av så jag själv hinner med mentalt.. För även fast man inte tror det så varje ny vecka man går in i, är ett nytt steg avklarat i den här graviditeten.. Min kompis lärde mig det att i en riskgraviditet får man ta vecka för vecka.. Jag kan inte planera hur mina dagar ser ut, knappt dem kommande timmarna..

För jag vet aldrig hur jag mår eller vad som händer..

Igår va jag med min mamma och Linnéa på något 'Homeparty' (Sexparty för tanter). Va skönt att komma iväg och faktiskt få skratta lite.. Men det är så psykiskt påfrestande både för kroppen och hjärnan att koncentrera sig, lyssna på alla och faktiskt försöka vara social.. Det är skit svårt att förstå, men tänk er någon dag när ni mår riktigt jävla dåligt, försök att vara social då.. Inte det lättaste kanske? Så är det för mig, fast jämt.. Vissa dagar kan vara något bättre än andra, men de är inte så att jag sitter vid köksbordet i flera timmar och är social, för det går inte.. Efter ett tag stänger kroppen av, och då är det bara att gå och lägga sig.

Har tjatat på min mamma om att jag vill ha en systemkamera, men kommer få spara ihop till en sådan.. Dyyrt.. Men men, vill kunna ta massa bra bilder under och efter graviditeten :-)


Kommentarer
Postat av: MMEELI.SE / rödhårigt bohofreak

sv: TACK så hemskt mycket :D

2011-09-18 @ 10:47:59
URL: http://mmeeli.se
Postat av: Malin Westman

Sv; Jo det är riktigt riktigt gott! Roligt att du är med och tävlar :)

2011-09-18 @ 11:02:17
URL: http://malinwestman.blogg.se/


Ingen reklam tack!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback