3 månader

Det är inte ofta jag får tiden till att sätta mig ner framför datorn och faktiskt skriva ett blogginlägg.. Oftast så uppdaterar jag via mobilen, och då blir det ett inlägg med en bild och en litet text, eller kanske en film rent ut av .. :-)


Men nu sover barnen, jag har gjort morgonens bestyr, och har lite egentid för att sätta mig ner och knappa lite på datorn.. Så då passar jag på att skriva ett litet inlägg här..

Idag blir barnen 3 månader, det är alltså 3månader sen dem föddes, men det är bara 1månad sen dem skulle ha fötts, knepigt det där.. Men sjukt va tiden går fort :-)

Lite drygt 1månad och 1vecka ungefär, har vi levt ensamma också, och det går.. Visst vissa dagar kan vara otroligt påfrestande med förlite sömn och för mycket ansvar.. Men det går, man får anpassa tiden efter ork och hur dagen blir..

Flickorna växer så det knakar, och skratta är något som är otroligt roligt har jag insett.. Många leenden kan man få, och det får en att orka hela dagen..

Sova hela nätterna har dem börjat emd också, men jag har fått in en helt annan rutin.. Lägger dem fortfarande runt 18-19 på kvällen.. Sen vid ca, 21-22 där någonstans så går jag in och ger dem välling i sängen, även fast dem sover.. Sen sover dem fram till 06.00 ungefär, ibland längre.. Otroligt skönt.. Och det är skönt att man hittar en rutin som fungerar..

Dock tror jag mina små änglar är inne i en växtperiod nu, för dem äter och sover.. Vakentiden är det ont om, men jag antar att jag kommer få mycket av den sen.. Sen har dem fått för sig att dom inte kan sova någonannanstans än i deras egna sängar, vagnen fungerar ej, inte borta hos någon annan heller.. Så när man kommer hem ifrån där man har varit har man 3 väldigt trötta och kinkiga barn.. Haha

Idag har varit en såndär bra dag, alla barnen fick mat vid 06.00, sedan somnade dem om lika fort igen, och därimellan hann jag byta sängkläder i deras sängar.. Sedan när dem somnat så bytte jag sängkläder i min egen säng.. Vek tvätt, hängde tvätt, satte igång en ny tvättmaskin, städade lite på vårat rum & plockade i diskmaskinen också.. Känner mig riktigt kreativ, och klockan är endå bara 09.10..

Nej, nu ska jag nog fortsätta med mitt..

Ha en underbar Lördag allesammans <3





Mina småkråkor, bara nått dygn gamla.. Vad hände med tiden <3


Kommentarer
Postat av: Anna

Hej läser din blogg så ofta jag hinner då jag själv är småbarnsmamma å gravid :P Tiden liskom bara rinner iväg på kvällarna! Vill bara påpeka att fan vad bra du gör det!!! Kan inte finnas många som skulle klarade att han tre små :) Vet själv hur det e med bara en! :) Du är verkligen bra, glöm inte det! Sen till en fråga, undrar om jag missat något? Bor du å barnens pappa inte tillsammans längre? Gjort slut eller jobbar han bara borta? Om ni gjort slut e jag nyfiken på vilken relation han har till sin barn idag? å dig? :) Styrke kramar till en super-mamma!!!

2012-04-21 @ 13:01:13


Ingen reklam tack!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback