Avrunda

Man kanske ska ta och avrunda dagen med att berätta hur det gick på sjukhuset idag.. Dagen har faktiskt flutit på rätt snabbt idag, och jag fick mycket gjort på morgonen/förmiddagen innan det bar av till UAS :-)..

Vakna kl 06.00 i vanlig ordning, byta blöja, ge barn frukost.. 2/3 barn somnade om efter frukosten, fixade och donade lite med tvätt och disk, ta ut soppor, diska nappflaskor, göra mat. Ja de vanliga bestyret varje morgon ( man kan ju inte frångå principerna ;-) )...

Åt lite frukost, tittade på tv.. Sedan började barnen vakna igen framåt 09-09.30.. Så då var det bara början om från början, ge förmiddagsmat, sätta på kläder, byta blöja.. Ja de vanligs fast X3 ;-)

Vid 12 packade vi in ungarna i bilen och styrde kosan mot UAS, betalare alla besöken 350:- ... Huvva... Och sen ner på 95F där vaccinet skulle tas och sen va det 2h observation :-)...

Smärtfritt kan jag inte riktigt påstå att det gick, barnen skrek och mitt sköra mammahjärta gick i tusen delar.. Kändes nästan som att man ville putta bort den elaka tanten som gjorde illa mina barn.. Men man fick snällt sitta där och trösta och vyscha.. :-/

Klockan 15.30 var det dags för hjärt UL ! *magont*...

Vi kom in i rummet hon gjorde UL på lisas hjärta .. Sa ingenting under hela ultraljudet.. Utan satt där, knäpp tyst och bara tittade.. Jag tyckte hon kunde förklara mera ingående vad det var hon tittade på och vad det var dem letade efter, men nej..

Ut, leta efter läkare.. Kommer tillbaka och säger att han är upptagen men hjälper mig så snart han är ledig..

Väntar och väntar och väntar ! Denna eviga väntan ^^

Ut kommer en jätte stressad civilklädd herre som frågar om jag är Westerberg.. Jo men självklart.. Vi går inte ens in i ett rum och sätter oss, utan han kommer fram, tar i hand och presenterar sig som ( något namn jag inte la på minnet ).. Sedan säger han ' ja jag är ju egentligen ledig idag, men får göra det här iaf.. Har tittat på bilderna och det ser bra ut' lyssnar med stetoskop, och allt detta på bara några sekunder sen drar han 'hon är frisk hejdå' .. Jaha ?! Vad gör vi här då? Vad var det läkaren på NEO kunde ha hört, varför förklarade han inte mera.. ?????

Där står jag som ett jävla fån med mina 3 ungar som sover så gott och ser ut som ett jävla frågetecken !

Nej Ursch, på det där sättet tycker jag verkligen inte om att bli bemött..

Jag vill ha förklarat för mig vad jag gör där, vad dem har tittat på, och vad det var dem misstänkte..

Men hon mår bra iaf, och nu sover dem gott alla 3 :-)


Kommentarer
Postat av: Tanna

Fick du betala för barnens sjukhusbesök ?? Vi gjorde också ultraljud på hjärtat på våran son. Hon som gjorde det pratade och berättade hela tiden vad hon såg och jag ställde massa frågor. vi har alltid blivit bra bemötta på Huddinge och Karolinska.



Svarar här om sista inlägget. Hittade hit genom familjeliv, kan det stämma ? Jag är också haninge bo, kul att du kommer härifrån.

2012-04-11 @ 09:43:57
URL: http://tannaodevil.blogg.se/
Postat av: Sara - Ensamstående mamma

Men vad konstigt att du fick betala för besöket.. Det ska man väl inte behöva göra när det gäller barn under 19 år tror jag det är?



Men skönt att allt såg bra ut i alla fall :=)

2012-04-11 @ 23:37:54
URL: http://dolphin.blogg.se/
Postat av: Jesica

De uptäckte blåljud på Sigges hjärta oxå o vi har oxå gjort UL däremot vart vi BRA informererade o ska på återbesök igen om 3-4 månader.

Ska ni på nå återbesök eller vad det bra?

2012-04-12 @ 09:41:10


Ingen reklam tack!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback