Mat!

Vad jag äter om dagarna nu när jag börjat träna regelbundet:

Mat, fortfarande lika (eller ah.. Jag har ändrat om min kost helt, jag äter mer & oftare nu än vad jag någonsin har gjort tror jag)..

Men jag brukar äta var tredje timme & det brukar se ut såhär:

Morgon (beror på när barnen väcker mig & när jag får chansen att äta frukost) - Havregrynsgröt med varma bär & mjölkfri mjölk (mjölkfria mjölken är pga att jag är mjölkproteinintollerant)..

Mellis - Ett äpple 4 ägg & ett glas mjölk

Lunch - varierar, beror på vad jag är sugen på.. Det på bilden är en kräftskärt & grillad kyckling sallad.. Den hade jag pasta till (Får inte glömma kolhydraterna det är de som ger energi, ska egentligen vara fullkorn, eftersom vanligt pasta binder sig i magen, men bättre att ha någon pasta än ingen pasta alls)..

Mellis - en tallrik yoghurt med nötter..

(Sen beror det på om jag har träningsdag eller ej, tränar jag hinner jag aldrig äta middag innan, så då äter jag oftast en stadig middag när jag kommer hem)

(Innan träning ca 1h) - En tallrik gröt med soyamjölk.

Direkt efter träning - Ett äpple & mjölk (eller en proteindrink, kan egentligen inte dricka det.. Men det är lättare att ta med sig en liten proteindrink istället för att släpa med sig ett helt mjölkpaket..)...

Middag - där beror det också alldeles på vad jag är sugen på, igår kväll vart det omelett, en avokado & ett glas mjölk (soyamjölk)..

Ibland brukar jag ta kvällsfika innan jag går & lägger mig, det beror på hur sent jag tränar & när jag äter kvällmat... Men till kvällsfikan brukar jag göra yoghurt med varma bär & två knäckemackor..


Jag 'får' äta precis vad jag vill (som en kompis sa till mig)... Så länge det är enligt tallriksmodellen & nyttigt.. Man vet ju med sig själv vad som är nyttigt..
(Men jag brukar fråga ibland bara för att ha ett humm).. Jag har slutar helt med onyttigheter som coca cola, godis, chips, mc donalds, Thaimat (all sorts hämtmat)..

Det är jätte viktigt med kolhydrater & proteiner när man tränar.. Snabba som långsamma.. Men man ska tänka på att äta något lätt ca 30min - 1h innan träningen så magen har något att jobba med.. För man får absolut inte träna på tom mage..
& sedan direkt efter träningen (ca 5min efteråt) äta någonting så att energin återhämtar sig i kroppen efter ett hårt pass)..

& sen ca 1h efter träningen äta en stadig middag/lunch/frukost ..
(Beroende vilken tid du tränar)...


Nu kände jag att de vart massa text med bara mat & träning ! Men jag hoppas någon vart klokare :-)..

(Jag kastar in en bild på mina söta prinsessor !! <3 dom önskar sig tydligen en gunghäst i julklapp/födelsedagspresent ! Vi får väl se vad antingen tomten kommer med, eller om deras önskan går i uppfyllelse på 1-års dagen :-))


Mvh/ Emma


Kommentarer
Postat av: Madde

Jodå, fick svar på min fråga :)..tack för inlägget.

Jag tränar dock inte själv, men håller på ge mig med onyttigheter och sånt! och äta mer rätt osv. om man kan säga så.

=). Madde.

2012-11-15 @ 21:21:17
Postat av: Ch

jag käkar minimalt med kolhydrater och tränar minst fyra dagar i veckan. Man MÅSTE inte äta kolhydrater, det går att få energi från annat :) sen äter jag oftast ca två timmar innan träning (annars får jag jätteont i magen när jag tränar) och det fungerar hur bra som helst. Käkar ett stort mål om dagen (oftast vid lunch) och ett mindre, ibland två mindre. Klarar mig jättebra och kroppen har aldrig känts så bra som nu.

Det är ju olika från person till person :)

Hoppas du får en fin helg!

2012-11-15 @ 21:37:35
URL: http://tigernalle.blogg.se


Ingen reklam tack!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback