Patetiskt

Ibland så vet jag inte vad folk är födda med, jag trodde i min vildaste fantasi att vi alla faktiskt va född med en likvärdig hjärna som ska fungera på samma sätt, men visst.. Alla har vi absolut olika syn på saker & ting, & mycket olika tänkesätt.. Tänk va tråkigt allting hade varit annars..

Jag mailade ICA-maxi i Enköping för ca 2veckor sedan där jag hade en ÖNSKAN om att dom skulle köpa in minst 2 tvillingkundvagnar för att underlätta våran storhandling varje månad (sen händer det att man gör någon avstickare ibland för att åka in & kika runt lite på deras sortiment).. Utan någon återkoppling överhuvudtaget, vilket resulterade i att jag skrev på deras offentliga Facebook sida för att få någon form av respons..

& det fick jag.. Många mer än hälften av alla som har kommenterat tycker som jag, att det underlättar ju inte bara för mig utan för många andra familjer i Enköping, (för jag tror ju i min vildaste fantasi att jag är ju knappast ensam om att ha barn).. Där fick jag både en ursäkt & en förklaring av ICA-maxi Enköping att dom nu hade beställt tvillingkundvagnar.. :-), sen finns det ju dessa surtanter/gubbar som anser att bara för att jag är ung söker jag bekvämlighet! Mycket riktigt, det för jag.. För att underlätta min vardag, men det har absolut ingenting med min ålder att göra, utan jag skulle lik väl kunna vara 30+ & skriva samma inlägg ändå !

Någon skrev 'det är så jobbigt att handla med barn', jag personligen anser att det är jag som har valt att skaffa barn & familj, jag måste anpassa mig efter min familj & min familjs storlek.. Vilket resulterar i minst en överfylld kundvagn.. Vad vore inte bättre då att få ha en tvillingkundvagn & en singel-kundvagn.. Barnen får vara med & handla & vi kan packa våra varor i systematisk ordning för att få plats med allting & slippa stressa för att en barnvakt kanske egentligen inte hade tid att vara barnvakt ..

Nej ! Moraltanter & annat bittert folk är så pinsamma ibland !


Min lillskrota börjar bli stor nu <3


Kommentarer
Postat av: Ingela

Vilka människor det finns. Tänker inte längre än näsan räcker. Ta inte åt dig. Om man tycker att det är jobbigt att handla med barn och barn ska stanna hemma då är det något fel. Inget i världen är lätt.

Svar: Nej aboslut inte, visst barn är inte enkelt att ha att göra med, men desto omöjligare jag är desto mera omöjligare blir dom :-), jag anser att hela min familj ska kunna gå & handla utan att man ska blanda in allt för många parter hela tiden.. Folk ska inte behöva passa upp på mig bara för att jag har fått 3 barn :-), det gör ju ingen större skillnad med att ha 3 barn i olika ålder eller 3 barn i samma ålder.. Bara att man får "rodda" lite mera :-)
livetihelhet.blogg.se

2012-11-04 @ 07:00:17
URL: http://vartlivitext.blogspot.se
Postat av: Pandamamma

Nej då... Finns folk med väldigt konstiga uppfattningar och som kanske inte ens välsignats med vanligt folkvett!

Folk ska tycka så mycket och jobbigt att handla med barn? Ja, ska man bara låsa in dem menar folk? De måste väl få vara ute i världen. Jag är väldigt glad åt din blogg för övrigt. Själv har jag en 11 månaders och väntar mitt andra barn. Det enda jag läser om är hur jobbigt det är med flera små, förutom på din blogg! Din blogg ger mig hopp om att allt ska gå bra trots att jag är nervös!

2012-11-05 @ 05:07:21
URL: http://pandamamma.blogspot.se/


Ingen reklam tack!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback