Räcka till!

Ibland undrar jag verkligen hur mina 2 armar ska räcka till.. Idag har varit gråt, skrik & klättra & ramla på allt dom hittar!

Varför ska man orka?
Hur ska man orka?

Varför man ska orka är för att dom ger mig styrka, en styrka som jag inte trodde fanns.. Det är helt otroligt, även fast jag bara........... & så andas vi så orkar man.. Man måste orka, man ska orka.. Som förälder ska man inte ge upp, man måste våga & orka be om hjälp & man får gråta & vara nedstämd.. Men inte framför barnen !!!

Jag har klarat mer under dom här 9månsderna än vad jag någonsin trodde jag skulle klara, innan barnen kom (när jag va gravid) trodde jag att jag skulle bli en hemsk mamma.. Att jag aldrig skulle klara mamma-rollen..

Ibland känns den busenkel, men när man själv är trött, när man inte orkar & kroppen säger ifrån pga utmattning då får man vara ledsen..

Jag har brutit ihop en gång på riktigt sen barnen kom & de va när Lova & Louise fick sina första tänder. Annars så har jag tagit 10 djupa andetag & kastat mig handlöst.. För jag vet, jag vet att jag löser det !

Jag får höra (från dom som känner mig) att jag är envis som en j*vla åsna, och det är jag, med handen på hjärtat !
Dock ärvde ju mina barn den envisheten ifrån mig också.. Dvs att jag har 3 barn som är lika envisa om inte ENVISARE, än vad jag är .. Oh crap !!


Dom dagarna jag känner att jag inte räcker till, då lägger jag mig raklång på golvet & alla 3 kommer fram & lägger sina huvuden på mig & säger oftast eller alltid ett högljutt *mmmmhhhhh*..


Då vet jag att dom älskar mig ..
Då vet jag att jag har gjort rätt, & då vet jag att jag är hemma!!

Men en super-mamma <3


Kommentarer
Postat av: Madde

Tjena, kul att läsa om hur du brukar göra eller inte göra vid vissa tillfällen/situationer osv.
Förstår att du kan ha rätt fullt upp alltså..men du har rätt smarta "lösningar" på stressiga situationer =).

Undrar bara vem det är som brukar vara barnvakt om och när du brukar ha det isf? eller om det är lite olika personer från gång till gång /varje gång (när du väl brukar ha barnvakt alltså, alltså undrar inte vem som vid namn osv, utan hur känner du den personen så att säga=)..), eller brukar du inte ha det så ofta?
Bara nyfiken =).

Madde.

2012-11-08 @ 00:46:20


Ingen reklam tack!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback