Personligheter

Jag fick en förfrågan om jag inte kunde skriva om barnens personligheter.. Det var visserligen ett tag sedan, men det är inte alltid lätt att finna tiden med 3 små illbattingar här hemma ..

Det blir svårt att försöka förklara barnens personligheter i text, men jag ska göra ett gott försök utan att det låter konstigt!

Lova - Är ofta framåt, samtidigt som hon är den som 'ligger efter' mest i det motoriska, hon kryper inte, hon sitter gärna inte själv, utan det är lättare att åla/maskgånga sig fram dit man ska.. Hon är oftast den som är boven till dom flesta hyssen (Svårt att tro).. Så rasar tvättställningen eller dom hittar något hål att krypa in i så kan man räka ut med lillfingret att det är hon som har börjat & dom andra har bara 'hakat på'.. Så hon kommer nog bli ett energiknippe som inte är av denna värld när hon blir äldre.. ;-)

Louise - Är fortfarande den som är känsligast av dom, fast ändå väldigt framåt.. Hon sitter själv upp ( lite halvtaffligt, men hon sitter) Hon kan även ta sig från sittande ner till krypande läge.. & hon kryper.. Förut så blandade hon ålandet med krypandet beroende på vilket som gick fortast.. Men nu är det bara krypandet som gäller & hon börjar bli snabb.. Haha ..
Även fast hon är fegast & känsligast så är hon fortfarande väldigt framåt.. Hon reser sig emot ALLT & hon går längst möblerna.. Så sätter hon till lipen när hon antingen inte får som hon vill, eller när mormor/John plockar upp någon istället för henne.. Då ligger hon & skriker i golvet & slår med fötterna tills dom släpper ner den dom har plockat upp & plockar upp henne.. En lite 'dramaqueen' över henne ibland .. ;-)

Lisa - Hon är väl egentligen som hon alltid har varit, hon liksom bara följer med strömmen.. Hon är en väldigt nyfiken liten dam, så står toalettdörren öppen så kan man räkna ut mellan tummen & pekfingret att där är hon.. Lyssnar gärna inte på vad någon säger & undersöker allt.. Hon får gärna klättra på systrarna & leva rövare med dom.. Men nåde dom om dom är & klättrar på henne.. Då kan jag lova er att då blir det liv i luckan.. Det är skillnad på olika vettni ;-)
Hon sätter sällan till gråt, utan blir mera 'arg' så att säga när det vill sig till.. Så gråter hon eller är arg, då vet man att något är fel.. Annars så kryper hon bara runt i sin egen lilla värld ( & ja, hon kryper snabbt nu, så där gäller det att vara snabb när man blinkar.. För på en sekund är hon någon annanstans ! )..
Men hon kryper & reser sig emot saker.. Dock sätter hon sig upp själv något som ingen av dom andra gör, kan det vara för att hon är så fruktansvärt envis så att hon lärde sig det på en dag? :-P ( det kommer nog ifrån mig tror jag xD)..



Detta är lite av vad jag kan förklara om barnens personligheter, det är jätte svårt att sätta ner det i text, men jag hoppas att det blir bra så här :-)
 
En väldigt stolt Louise visar upp vad hon kan :-)

Kommentarer
Postat av: Angelica

Åh vilken rolig läsning! :)

Svar: va roligt att den uppskattades :-) jag va lite rädd för att det bara skulle bli osammanhängande :-)
livetihelhet.blogg.se

2012-10-25 @ 11:57:10


Ingen reklam tack!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback