Ta det lugnt?

Ja, igår var det full rulle hela dagen kändes det som.. Ta det lungt? Vad är det, fanns tydligen inte i min värld.. Men idag är det andra bullar.. Ska ta det så lungt jag bara kan och njuta av värmen ifrån braskaminen i vårat sovrum och mysa med mammas hund framför en film hade jag tänkt..

Sen antar jag att min lillasyster kommer hem med en kompis, och pajar mitt lugn.. Men dem får hålla sig på hennes rum har jag bestämt.. För här är det jag som bestämmer tills mamma eller pappa kommer hem ;-).

Först var min kusin Malin här igår och hälsade på med sin son Liam :-), alltid lika trevligt att träffa henne.. Vi satt och pratade om allt mellan himmel och jord, och det känns skönt att ha någon så nära också.. Även fast man kanske inte träffas varje dag :-).

Sen när hon hade gått hem så gick jag faktiskt in och la mig på sängen en stund, för oj va trött jag var.. Det tar verkligen på krafterna att vara social i några timmar.. Även fast man inte tror det.. Så kan det vara fruktansvärt jobbigt vissa gånger..

Sen åkte jag och mamma in till 'stan' ( Läs Enköping ), och mötte upp en gammal klasskompis till mig som jag köpte ett babyskydd av .. Så nu är alla stolar klappat och klart.. 3st babyskydd med bas! Kan inte bli bättre faktiskt, slippa bestyret med bälten och skit varje gång stolarna ska i och ur bilen :-)..

Fick även en sängmobil och en påse kläder utav henne, väldigt uppskattat faktist.. Så det har jag gått igenom nu o ska läggas in i flickornas garderob :-).

Sedan åkte vi till Västerleden för att plocka upp ytterligare en kusin.. Så Emelie kom hit och var här i några timmar .. Mycket trevligt att träffa henne också, eftersom hon far till Göteborg snart igen och ska fira jul med sin familj där nere.. Så måste man passa på att träffas nu medans det går lixom.

Annars har det faktiskt inte hänt så mycket, det känns som tiden står still fast den inte gör det egentligen..

Om 16 dagar kommer min älskling hem igen, ska bli så skönt att få sova brevid honom igen faktiskt.. Det är riktigt kallt om nätterna när han inte är där och värmer :-)




Folk skrattar lika gott varje gång dem kommer in i vårat sovrum och möts av den här synen :-)


Kommentarer
Postat av: valeria- Mamma till Williot

Gudans vad gulligt, tre av allt! :)

Vilken känsla att få blir 3 barns mor! :)

2011-12-10 @ 12:50:56
URL: http://valeriawikner.blogg.se/


Ingen reklam tack!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback