Ätstörningar?



Våren 2009


Våren 2011

När räknas det som ätstörningar? När räknas man som ''för smal''? Hur har man en normal nivå av vikt?


Godis är något jag bara älskar ibland, och verkligen hatar ibland.. De är lixom en ''hat/kärlek'' kan man säga(?!)

Men, ändå när man äter sånt så känner man sig otroligt äcklig.. Det känns som att jag går upp 10kg på en gång bara av att stoppa i mig en godis bit.. Jag kan inte säga att jag inte är nöjd med min kropp, för de är jag.. Vissa dagar, men vissa dagar så känner jag mig så otroligt ful bara, tjock o äcklig.. De känns ungefär som att man väger nästan 100kg igen.. Och man bara vill låta allting vara, godis, mat, läsk, vatten.. Ect ect.. Jag vet inte om det kallas för ätstörning, men ibland kan folk skälla på mig som att jag vore dum i huvudet.. Jag vet att de inte är bra att hoppa över mat, jag vet att de inte är bra att äta bara litegrann o svälta sig själv.. Men jag äter faktist, sen att jag inte äter speciellt mycket varje gång. Det är en helt annan sak..

Jag vill bara tala om att ni behöver inte vara oroliga för mig, men jag är glad att ni bryr er. Att ni ser.. Att ni håller koll på mig.. För när man väl har fasnat i drogen, är det svårt att ta sig där ifrån..


Kommentarer


Ingen reklam tack!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback