Ord gör ondare än sanningen

Ibland kan verkligen ord göra ondare än sanningen, att bli missbetrodd eller anklagad.
Att ens försöka förstå sig på hur en annan människa reflekterar eller tolkar saker är omöjligt, men så länge man håller sig till sanningen kan man alltid skydda sin egen rygg.

Jag vet att jag många gånger är klantig, dum, o jävligt envis.. Men många gånger så säger jag sanningen till personen innan för att slippa hamna i trubbel.. Likt denna gången..

Jag vet att jag inte ska älta saker, men detta gjorde ont.. Ord som sårade av en människa jag verkligen inte ville bli sårad av.. En människa jag alltid backat upp, och alltid funnits där för.. Jag är absolut inte som jag har varit.. Och jag är inte lika elak av mig längre, så länge jag håller mig till sanningen.

Jag vet att jag gör mycket dumt, o jag är säkert långsynt denna gången, men ord som sårar sitter kvar.. Dem försvinner inte..

Jag har aldrig lurat dig, o jag har aldrig underskattat dig i dina val. För du gör ändå som du vill i slutändan, de är ingenting som jag kan styra över.. Jag kan bara vara i närheten och ta emot dig när du faller.. Jag lämnar inte mina vänner i sticket, hur illa dem gör mig.. Men när saker o ting pågår en längre tid måste någon säga stopp.. Och jag gör det nu, valet är ditt.. Du gör som du vill, du behöver bara bevisa för mig vad du egentligen menar..


Jag vill inte att folk ska ta mig för den jag var förut, utan försök att acceptera mig för den jag är nu. Försök att se att jag försöker ändra på mig, för att faktiskt passa in. Även fast jag i många lägen inte gör det.. Försök att förstå att jag verkligen vill..

Döm mig inte, livet blir inte bättre.


Kommentarer


Ingen reklam tack!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback