Dåligt med inlägg

Ibland känns det som att jag är oerhört dålig på att uppdatera här, fast ibland har jag inte en susning om vad jag ska skriva om..
Vet ju inte riktigt vad ni vill läsa om, då det inte händer så mycket i mitt liv mer än att jag ligger i en säng i stort sätt hela dagarna och roar mig själv med att titta på film..

Har försökt att göra lite små försök att fixa iordning flickornas säng, vilket är lättare sagt än gjort många gånger.
Det känns som att tjejernas säng har blivit mer eller mindre en avlastningsplats för allt överflöd vi inte har en aning om vart vi ska lägga, då deras garderober är FULLA med kläder.. Men som jag har sagt hela tiden, jag har hellre för mycket kläder än för lite kläder, så vi inte står där med skägget i brevlådan sedan.

Men lite har jag fått ordning iaf, alla kläder ligger där dem ska.. Nu ska jag bara köpa kartonger till alla förstora kläder och märka upp kartongerna med storlekar så man inte behöver riva runt ibland allting sen igen för att hitta rätt storlekar..
Sedan ska jag försöka bädda ordning tjejernas säng så det ser hyffsat ut iaf, så den inte ser ut som en enda stor avlastningsplats..

Idag har jag och Jennie haft Lucia fika här hemma hos mig, det var jätte mysigt.. Man kände sig en aningen avundsjuk när alla skrev på facebook att dem skulle till dagis respektive skola och kika på luciafirande.. När en annan har halva familjen i Norge, och resten av familjen liggandes i magen :-)..

Så hon och Lilly kom ut hit idag och sällskapade med mig i några timmar.. Mycket uppskattat..

Efter Jennie hade åkt hem somnade jag som en stock kan jag lova, ursch så trött jag var.. Det suger verkligen musten ur en att vara tjock och otymplig som ett kassaskåp! Haha

Imorgon är det dags för TUL och SpeccMVC igen, får se vad dem säger om allting.. Sist vi kollade flickorna mådde dem bra, och det var mellan Lördag och Söndag när vi var in på förlossningen.. Så jag tror fortfarande dem mår jätte bra där inne, dem rör på sig iaf.. Eller knölar mest, då det inte finns så mycket plats att sparka på :-P




Flickorna har fått en jätte söt sängmobil! Brukar spela melodin för dem som speldosan spelar, men dem verkar inte tycka om det ;-)


Kommentarer
Postat av: Elin

Hej tänkte fråga har ni bara en säng eller har ni ngn special säng ? Har du ingen lust att berätta lite hur ni tänker och planerar, tex vad för vagn ni ska ha osv :D mycket nyfiken :)

2011-12-13 @ 20:10:12
Postat av: helen - mamma till Lea och BF jan 2012

Jag tänkte höra hur ni tänkte göra sen när flickorna kommit, förmodligen blir ni ju kvar på neo ett tag men sen när ni kommer hem. Kommer barnens pappa vara hemma en bra stund med er tills ni kommit in i lite rutiner eller kommer ni ha någon annan form av avlastning, någon hjälp/assistans från kommunen/släkting osv? :)

2011-12-13 @ 20:15:41
URL: http://helenm.blogg.se/
Postat av: matilda

jag undrar oxå om vagn o liknande? sen måste ni väl skaffa en buss i stället för en 5 sitsis bil? :)

2011-12-15 @ 12:38:54


Ingen reklam tack!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback