Försäkringar

Har setat och letat runt efter olika gravidförsäkringar, och dem flesta börjar inte gälla för än v26, och jag går ju in i v26+0 på onsdag, vilket är toppen..

Pratade med en annan trillingmamma, och hon rekomenderade trygghansa.. Så, så fick det bli.. Dem ger ersättning på 200:-/dag när man ligger inne på sjukhuset, vilket inte alls är fel.. Sen rekomenderade hon mig att ringa FK och ta ut tillfällig föräldrarpenning istället för att ta av mina mammadagar så jag har dem kvar när jag kommer hem sen..

Detta är väldigt rörigt, och man blir bra snurrig av allt ringande och hålla reda på kan jag lova, men det blir nog bra i slutändan.. Gravidförsäkringen täcker mina barn upp till 6månader, och sen är det bara teckna en barnförsäkring på dem.. Grejt!

Någon som har haft några andra upplevelser om försäkringar i strösta allmänhet? Jag har aldrig behövt ha kontakt med några försäkringsbolag, varken på jobbet heller hemma.. Jag har klarat mig ifrån allt vad olycksfall heter faktiskt :-)





Men det här blir nog jätte bra när det väl är klart tror jag.. En dag i taget :-)


Kommentarer
Postat av: helen - mamma till Lea och BF jan 2012

vi valde trygghansas "VäntaBarn - gravidförsäkring för både barnet och föräldrarna" Kostade ju 1050kr så lite dyr men tyckte inte gratisförsäkringarna täckte mycket alls om man får för tidigt osv. Så tror absolut att ni väljer rätt :)

2011-12-09 @ 20:30:44
URL: http://helenm.blogg.se/
Postat av: Josefin

IF SUGER! jag fick avslag och får inte teckna hos dom ens. Plus att idioterna ringde upp idag och frågade om jag ville teckna barnförsäkring och trodde bebis redan kommit?! Jag svarade o sa att först så vill jag ju ha snart född försäkring för mitt barn inte är född än. Då sa han oj då då har jag läst fel här. Sen sa ja att du inte såg att jag vart nekad snartfödd pga spontan vattenavgång då?! Då så ursäktade han sig igen och sa att han åter kommer i vår sen sa han hej då o la på! Vilket ufo! Sjukt att man kan neka ett barn en försäkring. Som jag sa till jennie idag. Ska vi lära barnen redan innan dom är födda att dom är olika värda?!

2011-12-09 @ 20:37:03
URL: http://josefinknutsson.blogg.se/
Postat av: Amanda

Min syster fick ut tillfällig föräldrapenning eftersom dom låg inne med sin lilla pojk i 4 veckor. Hennes sambo fick ta ut det samtidigt. Jätte bra verkligen. Så det var ett bra tips :). trygghansa är jätte bra! Jag har den till dottern och samma försäkring till mig. Det är inga problem om det händer något och det tar inte flera år innan man får ut något på försäkringen. Tog 4 månader när jag fick min propp och då behövde jag bara skriva på ett papper och skicka in igen. Så trygghansa - trygga barn plus är verkligen att rekommendera!!

2011-12-11 @ 14:24:11


Ingen reklam tack!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback