Karolinska Sjukhuset

Jahap, igår var det bara att åka in igen..

(Känsliga läsare varnas för att läsa)


Jag tog det lungt på förmiddagen, och skiftade mellan datorn och sängen, precis som vanligt..
Sedan följde jag med min bror och min mor till Uppsala för att gå på Biltema, så jag haltade runt där inne eftersom jag har väldigt svårt att gå imellanåt.. Och jag och mamma gick och strosade bara.. Medans bror plockade det han och pappa skulle ha..

Sedan så satte vi oss i bilen och åkte till Enköping för att möta upp en tjej som jag skulle köpa påslakanset av till spjälsängen/vagnen, och sedan begav vi oss hem.. Eftersom man blir ganska slut i ben och rygg av att konka runt på den här stora.. Vad ska man kalla det, puckeln man har på framsidan så la jag mig i sängen en liten stund för att bara vila.. Slutade med att jag slumrade till mellan klockan 16 till ca 18.. Sedan vaknade jag och kände att jag inte alls mådde bra i kroppen, men jag hade ingen feber sa mamma.. Sedan kom pappa in i rummet för att lägga in ved, och då hade jag precis varit på toaletten.. Sa lite tyst till pappa att jag vill att du hämtar mamma, något är galet.. Och sedan kände jag bara en enorm smärta i hela magen och spyan stod ut som en kaskad genom både näsa och munnen.. Jag bara kräktes och kräktes, hela jag va full, överallt..  
Jag kände fortfarande en enorm smärta i magen och hela magen var hård som en kanonkula, kunde knappt röra mig.. Så det var bara in i duschen och börja duscha av sig allt klegg som hade satt sig praktiskt taget överallt..

Stod i duschen och grät om vart annat som sammandragningarna och smärtan kom och mamma sa åt mig att ringa förlossningen.. (Måste även tillägga att jag vaknade med en enorm huvudvärk också)..

När jag duschat klart satte jag mig vid köksbordet en aningen medtaget och väldigt trött och ringde förlossningen.. Dem vanliga frågorna kom på tal 'Sparkar bebisen, hur har du mått tidigare idag, är någon i familje magsjuk' ect ect..

Sedan sa hon åt mig att ta en bricanyltablett och två alvedon eftersom jag hade en bit att åka till förlossningen.. Sedan skulle jag ringa tillbaka efter 1h även fast jag hade blivit bättre, och vart jag sämre under tiden skulle jag givetvis ringa..

Jag gjorde som sköterskan sa, och sedan gick jag o la mig i sängen.. Sedan efter 1h ringde jag tillbaka, huvudvärken hade gått över och inga sammandragningar längre.. MEN, var väldigt öm nertill i nederdelen av magen vilket oroade henne, eftersom jag hade tagit en bricanyltablett..
Hon sa åt mig att har de ömmande inte gått över om några timmar så vill jag att du ringer in igen, och så skulle jag vila..

Så jag gick in o la mig i soffan, och jag och mamma satte igång en film för att ta det lugnt bara.. Så jag tröck i mig två mackor och ett glas oboy ( För nu mådde jag ju bra igen, en aningen darrig av bricanyltabletten bara )..

Låg och vred och vände mig i soffan, Ni ska veta, man ligger inte speciellt bekvämt i en yttepytte liten skinnsoffa med en stor badboll på magen..
Sedan lyckades jag väl slumra till en stund.. Och vaknade vid halv 11.. Kände igen att kroppen började kännas en aning konstig, och att ömmandet i nederdelen av magen inte alls hade gått över..
Och nu hade jag faktiskt ONT på vänster sida..

Mamma tittar på mig och säger,  - behöver du spy..? Men eftersom jag varken kände något illamående eller något annat så visste jag inte.. Men snabbtänkt som hon är springer och hämtar en hink i sista sekund, och precis då när hon sätter hinken framför ansiktet kommer det som en kaskad igen..
Det bara sprutar överallt.. Och gråten sätter sig i halsen igen, och min första tankebana är.. - Nej! Inte samma helvete igen som jag hade i början.. Jag vill inte, jag orkar inte..

Mamma säger, jag vill att du ringer förlossningen igen, för något är riktigt galet..

Ringer förlossningen igen.. ( Börjar känna mig en aningen tjatig vid detta laget, men jag är ju såklart orolig.. )

Hon svarar, vi pratar och sedan säger hon att jag ser att du har varit inne för påtagliga kräkningar innan och inte alls mått bra utav det, sedan har du ringt in 2ggr nu ikväll och berättat lite.. Så jag vill att du kommer in så vi får kika så barnen mår bra, och att tappen inte är påverkad, då den kan påverkas väldigt lätt med så många barn i magen.

Sagt och gjort, jag och mamma satte oss i bilen och åkte upp till Karolinska sjukhuset i Solna..

Väl inne så hamnade vi i ett sånt där tråkigt undersökningsrum, och massa blodprovet och blodtryck togs.. Även urinprov, och i urinen hittade man lite spår, men ingenting allvarligt.. Och blodtrycket var jämt och fint så det var absolut ingenting att oroa sig för..

( Måste poängtera att jag kräktes en gång till påvägen in också.. )

Sedan var det in i ett gyn rum där flickorna först undersöktes och dem måtte jätte bra, sedan var det VUL som gällde och tappen var lång och fin..

Inne i undersökningsrummet så kräktes jag IGEN! Nu är det 3dje gången på mindre än 2 timmar.. SUCK..

Inlagd vart jag iaf, och isolerad.. Bad även om att mamma skulle få stanna kvar eftersom det inte är överdrivet roligt att ligga på isolering själv..

Proverna har visat bra hela tiden men ändå så misstänkte dem havandeskapsförgiftning, och det gör dem fortfarande.. Varför vet jag inte, men dem har väl sina anledningar..

Nu: Är jag iaf hemma, och pigg som en nötkärna igen, och har inte kräkts sedan klockan 01.00 natten mellan Lördag och Söndag..
Att det kan gå så fort är läskigt, men jag är glad att jag åkte in i TID denna gången än att bli undernärd ännu en gång..


Summa sumarum:
Dem vet fortfarande inte vad som är fel, och har inte 'avskrivit' havandeskapsförgitning än, även fast proverna inte tyder på att det är det.. Men jag hade tydligen 'ont' på vissa ställen som inte alls var bra när jag kom in..
Så jag står helt oventandes om vad som hände egentligen.. Mådde bara fruktansvärt dåligt






Lyxmiddag ala Karolinska Sjukhuset


Kommentarer
Postat av: Sara - Ensamstående mamma

Men fy, jag håller tummarna för att allting går till sig snart.. väldigt snart!

2011-12-11 @ 20:28:26
URL: http://dolphin.blogg.se/
Postat av: ENDENISE

uscha lät inte alls roligt. Hoppas det inte kommer tillbaka. Kram

2011-12-11 @ 21:07:19
URL: http://endenise.se
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Jobbigt det där lät. Hoppas att det inte kommer tillbaka.

2011-12-12 @ 20:53:39
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Malin Westman

Sv; fick veta idag att jag har fått missfall :(

2011-12-13 @ 18:12:45
URL: http://malinwestman.blogg.se/
Postat av: Tanna

Vad spännande med tre flickor ! Alla goda ting är 3 eller vad säger man ? ;)



Mvh Tanna

2011-12-13 @ 19:08:22
URL: http://tannaodevil.blogg.se/
Postat av: Samona

Hoppas det inte är havandeskapsförgiftning..

Jag har kollat igenom din blogg lite grann, sen du fick reda på att du var gravid med trillingar.



För ett år sen fick jag missfall i v15 och fick då höra att jag väntade enäggstvillingar. Jag fick en chock, kan tänka mig din chock när du fick reda på att det var 3! Herregud.. Så som vi bor hade det aldrig fungerat för oss. Nu väntar jag en liten pojke som ska komma ut i slutet på februari. :)



Ska du föda på KS? Du bor väl en bit därifrån? (såg på fb)



Stort lycka till med allt från mig //Samona

2011-12-14 @ 09:56:26
URL: http://samona.blogg.se/


Ingen reklam tack!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback