Meningen


(Min håriga bebis har gosat ner sig i mammas säng)





Ibland har jag så svårt att hitta en mening med livet, det känns som att alla mina vägar delar sig någonstans. Och jag vet aldrig riktigt vilken väg jag ska gå. Jag har testat massa olika sporter, har velat skaffa en stor familj med många barn.. Men på senaste tid har jag insett att de kanske inte är alls det jag vill, visst, jag är bara 22år gammal, och jag har aboslut hela livet framför mig. Men det hindrar mig väl inte från att tänka?
Jag har mitt lilla barn, även fast man inte ska se djur som barn.

Maia är som ett heltids jobb för mig, många gånger har jag fått höra '' Vi sa ju att det skulle bli mycket arbete med hund'' Men hur skulle hund kunna vara mer arbete än ett barn? Egentligen?
Hon äter, hon sover, hon skiter och hon leker.
Ända skillnaden är väl att man inte tar ut sina barn i naturen för att låta dem göra sina behov, men hon är precis som ett barn. Hon skäller när hon blir arg, eller när hon vill något. Liksom ett barn skriker eller säger till när den vill ngt eller blir arg.

Jag vet inte, det är en tanke som slagit mig. Men som sagt, vad är egentligen meninge med livet? Ha en kille man älskar hela livet ut, skaffar massa barn som man älskar livet ut?
Det är där mina meningar delar sig, för ibland vill jag bara vara som alla andra. ( Hur det nu är )
Och ibland vill jag bara leva livet.

Som sagt, jag har mitt lilla barn, hon är dock hårigare än andra barn. Men jag älskar henne lika mycket för det.


Meningarna delar sig om vad livet går ut på, jag känner att livet är till det man gör det, och du kan ALDRIG bestämma hur livet ska börja, sluta eller vara. För någon gång kommer du alltid stå i det där vägskälet igen, och fundera på meningen med livet.

Likt det jag gör just nu!


Kommentarer


Ingen reklam tack!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback