Ny vecka, nya utmaningar

Ännu en vecka har passerat, och vi har vandrat in i en helt ny vecka.. Känns som dagarna bara rinner iväg.. Och vad förgyller man dem med? Tv tittande och segande i sängen.. Man ser nästan fram emot att åka iväg till sjukhuset och BM, för då får man ju komma ut och göra någonting annat för omväxlings skull lixom..

Nu låter jag som en trött och grinig gammal tant, för även om sjukhus börjar bli en vanesak nu, och att alla koller och prover som tas inte är något nytt så är det roligt att komma ut och göra någonting annat än att bara ligga i sängen och ta det lugnt, även fast jag har ordination vila..

Idag gick vi in i v21+0, dvs bara en vecka kvar tills vi inte tillhör gyn längre, utan då tillhör vi förlossningen ifall det skulle hända något.. Det om något känns väldigt skrämmande faktiskt. För att om en vecka så försöker dem göra allt för att rädda livet på våra barn, än att bara låta dem dö.. Va hemskt det känns att säga..

Det är rätt läskigt igentligen vad fort det går, när jag va i v7-8 kändes det som en helt evighet innan man skulle komma över v20.. Men nu rinner veckorna rent ut sagt bara iväg..

Idag har vi varit hos BM, och som vanligt såg allting bra ut, förutom urinprovet.. Hade tydligen äggvita och vita blodkroppar i urinen igen, och eftersom jag redan legat inne för undernärdhet så skickades en urinodling till labbet försäkerhetsskull..

Men utöver det så såg allting bra ut.. Hjärtljuden skulle lyssnas på igen, och som sagt.. Det ligger 3 bebisar där inne, men.. Det är lättare sagt än gjort att få 3 bebisar att göra som man säger.. Men efter ett tag så fick hon fatt på hjärtljuden..

Louise låg på 159slag/min, Lova låg på 144slag/min och Lisa låg på 154slag/min..

Jag har fått väldigt mycket frågor om hur vi kan hålla koll på vem som är vem och hur man kommer hålla reda på det när dem väl kommer ut.. Men det är faktiskt inte så svårt, eftersom alla 3 bebisarna ligger i egna fostersäckar så kan dem inte röra på sig någonstans mer än upp eller ner.. Dem kan alltså inte byta plats, så då vet man att Lisa ligger längst till vänster, Louise ligger i mitten och Lova ligger längst till höger.. :-)
När dem plockas ut så kommer dem plocka Louise först eftersom hon ligger närmast 'utgången' så att säga, sen efter det plockar dem ut lova, och sist plockar dem ut Lisa..

Så det är inte så svårt att hålla reda på dem små krabaterna :-)..

Om inte annat, så lär man sig det rätt bra när man hela tiden springer på sjukhus och dem talar om allting hela tiden .. Hehe..

På fredag åker min karl på kryssning, jag hoppas min älskling får otroligt kul :-), det är han absolut värd efter dem här två veckorna <3..



v21+0, tänk va fort tiden går <3


Kommentarer
Postat av: helen - mamma till Lea och BF jan 2012

Nu börjar då magen växa på bra, helt fantastiskt att de är TRE stycken därinne, svårt att tro! Hoppas urinodlingen inte visar några större konstigheter! Tycker också graviditeten går otroligt fort och skönt att du bara har en vecka kvar tills de gör allt för er om bebisarna har bråttom ut till världen. Men tror och hoppas du kommer gå över v30 - minst! :)

2011-11-09 @ 17:03:54
URL: http://helenm.blogg.se/
Postat av: ewa

Myys mage:))häftig kännsla att få 3st;) här vart de uppståndelse när vi vänta tvillingar eftersom ingen i släketen på nån sida har tvillingar:)

2011-11-09 @ 18:07:18
URL: http://ewawiklund.blogg.se/
Postat av: Sara - Ensamstående mamma

Nu börjar det hända grejer med magen, så mys :)

2011-11-09 @ 19:13:09
URL: http://dolphin.blogg.se/
Postat av: Linda

Hej hej! Hittade hit till din blogg genom Hannas (Hugos mamma). Så spännande och vänta trillingar :) Jag har bara en fråga, kanske har du skrivit om detta innan, men jag har ju precis hittat hit :) Du skrev att din sambo har EB, finns det då en risk att era barn också kan få detta?

Kram

2011-11-09 @ 20:34:17
Postat av: Ellie

Vad ligger ditt sf mått på?:-)

2011-11-09 @ 22:42:16
URL: http://januarimirakel.blogspot.com
Postat av: Carolin

Snart är dom så grynen här!!

2011-11-12 @ 14:22:53
URL: http://jiingii.blogg.se/


Ingen reklam tack!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback