v22+0

Japp, nu tillhör vi inte GYN längre ifall det skulle hända något, utan nu är det förlossningen som gäller.. Det skrämmer mig, vart tar veckorna ivägen egentligen? Fyller dem bara med massa skit egentligen.. Typ ligger hemma i sängen och tycker synd om mig själv.. Till vilken nytta egentligen?


Ibland känns jag nästan lite överdriven, men försätt er i situationen själv med att försöka må bra, inte ha ångest och leva för dagen.. När du har ont, ångesten sköljer över dig och leva för dagen? När du fyller den med tv-tittande och facebookande..

Rörelserna börjar bli allt mer påtagliga, och jag antar att det är en aningen trångt där inne.. Eftersom dem är 3 stycken som ska dela på platsen så slåss dem ganska livligt med varandra.. Har fått jätte problem med sura uppsötningar på nätterna, såna problem att jag t.om. får svårt att andas ibland, och det är verkligen inte roligt kan jag lova..

15/11 var det TUL igen, så först va vi på SMVC och kollade blodtryck och värden, allting ser jätte bra ut.. Fortfarande spår av äggvita i urinen, men dem sa att det inte var något att oroa sig över eftersom det kunde vara flytningar, så dem va inte lika hispiga som dem vart hos BM.. Blodtrycket låg jätte bra också sa dem på SMVC, så inga täcken på infektioner i min kropp iaf..

Sedan pratade jag lite med läkaren och dem klämde lite på magen, allting ser jätte bra ut, och livmodern är mjuk och fin fortfarande.. Bebisarna ligger lite olika, den till vänster ligger väldigt långt upp, den i mitten ligger med huvudet neråt och hon till höger ligger långt ut på sidan.. Så dem är jämt fördelade iaf..

Sedan var det dags att gå ner till TUL, man börjar bli ganska van med att springa där nu faktiskt..
 Allting ser fortfarande jätte bra ut, förutom att Lova har halkat efter lite i vikten, men det var ingenting att oroa sig över än så länge, men om hon började halka efter alldeles för mycket så måste dem göra något åt det..
Sedan har Louise lite större huvud än dem andra, men det va bara någon mm, så det var heller ingenting att oroa sig för sa dem.. Och eftersom att dem är proffs, så litar jag på dem.


Annars var det faktiskt ingenting annorlunda som har hänt.. Mer än att det är första Advent nästa helg.. Ursch vart tar tiden vägen någonstans..?

Kommentarer
Postat av: helen - mamma till Lea och BF jan 2012

Ang sura uppstötningar och halsbränna så rekommenderar jag losec mups. Var min räddning när jag var gravid med Lea då jag hade halsbränna nästan varje natt innan jag började med dem. Hoppas de hjälper! Skönt att du passerat v22+0 nu :D

2011-11-16 @ 12:13:13
URL: http://helenm.blogg.se/
Postat av: Linda!

Tänkte på de med gyn och fl. Om de hänt nåt helg och natt innan denna v då hade de blivit fl ni ringt eller? Dum fråga kanske men =$

för gyn har la inte öppet nätter och helger?

Jag kan rekomendera gaviscon mot uppstötningar och så. Hade oxå svårt att andas ibland för de kom så..

Sen får man gnälla när man är gravid ;) jag som "bara" väntade 2 gnällde en del så förstår dig till fullo.. Men idag har dom plockat ut mina prinsar så nu mår jag bra och smärtan är borta förutom att bedövningen börjar släppa nu.

Kram

2011-11-17 @ 01:20:53
URL: http://asomilinda.bloggplatsen.se


Ingen reklam tack!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback