Barnmorskan

Idag har jag varit hos barnmorskan och tagit lite prover, och allting såg jätte bra ut.. Järnvärde ligger som det ska, blodsocker är som det ska.. Även urin är som det ska.. Har en livmoder som är lika stor som en enbarnsföderska i v20 fick jag även reda på, så livmodern är redan nu väldigt stor.. Dock är bebisarna inte lika stora.. Dem är ungefär lika stora som handen ungefär..

Barnmorskan skulle försöka ge sig på att lyssna efter hjärtljud vilket va enklare sagt än gjort måste jag medge, våra små ligister där inne tyckte det var mycket roligare att sparka på den där grejen och röra sig runt den.. Än att visa att deras hjärtan slår otroligt fint.. Så vi gör ett nytt försök nästa gång :-)

Men hon sa att vi har väldigt aktiva bebisar, vilket var bra.. Så det är jag glad för.. Ligger inte still en sekund där inne, så jag antar att vi kommer få 3 yrväder när detta är klart .. Haha.

Var även och hämtade ut barnens Baby to be boxar på Apoteksgruppen idag.. Egentligen ska man bara få 'En box per hushåll' men jag mejlade dem och berättade om min situation, så jag fick faktiskt två boxar.. Vilket var otroligt välkommet.. Mycket smått och gott fick man med i boxarna, något som inte kommer användas ännu på ett tag.. Men framöver så kommer det att användas :-)


Idag blir nog en lugn dag efter äventyret i Stockholm, Robert skulle väl jobba över idag eftersom han jobbade i stan.. Men efter det så skulle han kanske åka och hämta första lådlasset ifrån lägenheten så att vi kan fortsätta städa där på torsdag.. Han skulle även plocka med sig tv;n hem eftersom det är något som inte ska ställas undan utan det ska användas i det nya rummet..




Dessa grejer fick man med i 'Baby to be boxen' Något jag kan rekomendera andra som väntar barn, eller precis har fått barn.. Ni går in på hemsidan : http://www.apoteksgruppen.se/se/
Och anmäler er där :-)


Kommentarer
Postat av: Nina, ensamstående mamma till Liam

sv: Haha, undrar hur många tjejer som skriver till honom som inte får något svar ;) Näe, det är bara att leta vidare :D

2011-10-10 @ 18:04:34
URL: http://nninaaw.blogg.se/
Postat av: Sara - Ensamstående mamma

Stort grattis till trillingarna, vad spännande!



Jag har en kompis som fick tvillingar för 11 dagar sen, hon är ensamstående och har en dotter sen tidigare. Hennes tvillingar höll sig inne fulla tiden, hon födde dom bara 6 dagar före BF :)



Lycka till med allt!

2011-10-11 @ 20:29:30
URL: http://dolphin.blogg.se/
Postat av: Sara - Ensamstående mamma

Vilken överraskning :) Jag var med min kompis på ultraljudet när hon fick veta att det var tvillingar, det var så otroligt häftigt. Var och hälsade på henne igår, och dom är ju så små.. Väger nu ca 2300 och 2500, en flicka och en pojke :)



Hoppas att alla tre småttingar håller sig kvar i magen så länge, jag ska hålla tummarna! Måste nog lägga till din blogg på bloglovin och följa din graviditet :)



Blev det trillingar på naturlig väg eller är det behandling som hjälpt till?

2011-10-11 @ 20:43:32
URL: http://dolphin.blogg.se/
Postat av: Sara - Ensamstående mamma

Men gud vad häftigt.. Måste verkligen sätta mig ner och läsa tillbaka lite i din blogg :) Kan du inte göra en helt egen kategori som handlar om graviditeten? :)

2011-10-11 @ 21:04:14
URL: http://dolphin.blogg.se/


Ingen reklam tack!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback