Förbannad

Ibland blir man förbannad på hur vissa komuner behandlar vissa fall, en mamma som har trillingar får inget stöd ifrån komunen där hon bor utan hon måste fixa allting själv.. Hennes barn är födda i vecka 24 var på en har fått stora hörselskador och måste lära sig teckenspråk.. Förstår inte vissa att det blir mera jobb med flera barn i samma ålder? Det är ju ingenting man väljer själv.. Okej att man väljer att skaffa barn, men ska man välja bort två liv för att vara som alla andra för att klara av det precis som alla andra? Det gör mig rent ut sagt förbannad..

Nu vet jag inte ens hur våran egen kommun ställer sig till detta.. Utan det får jag ta när jag har adressändrat eller när adressändringen har gått igenom.. Men om jag ska behöva strida som dem stackarna gör vet jag inte alls vart jag ska ta vägen.. Jag tycker att det borde finnas som standard att vi flerbarnsfödslar så ska man iaf få någon rätt till avlastning, precis som om man får ett handikappat barn.. Då har man ju faktiskt rätt till avlastning och hjälp.. Dem som inte varit i denna situation tror jag inte förstår hur jobbigt det är egentligen..

Det är jobbigt imellanåt med 1 barn, tänk er då 3 eller 4 barn som ska ha samma behov samtidigt.. En människa är bara skapt med två armar.. Och alla har det inte så bra ekonomiskt ställt att alla kan vara hemma samtidigt..



Artikeln finns i dagens aftonbladet.. Och jag tycker den är helt klart värd att läsa.. Man blir ledsen och upprörd när man läser om hur den här familjen blir behandlad!


Kommentarer


Ingen reklam tack!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback