karusell

Hur hoppar man av en karusell som aldrig slutar snurra?
Hur gör man för att försöka förstå?


Tankar som aldrig kommer smälta för än de är dags känns sjukt... Visste inte att det kunde kännas såhär..
Det känns som att tiden går alldeles för fort, och jag hinner inte med.. Jag är fortfarande kvar på inskrivningen hos barnmorskan i v5.. Men, så ligger det inte till.. Jag är i v13, snart går jag in i v14.. Vart tar veckorna ivägen? När ska man hinna tänka.. Hur ska man få svar på alla frågor..

Jag har gått från att tro att det är ett barn i magen, till att dem vart tre där inne.. Vem vet, det är inte slut än.. Det kan ju lika gärna ligga en fjärde där inne.. Då de är två enäggstvillingar och en tvåäggstvilling.. Hur förstår man?

Hur gör man? Hur vet jag att alla kommer överleva, hur tacklar jag det? Från att ska ha barn i mars kanske t.om. April, så kommer dem kanske i mitten på januari i början på februari.. Vart tog alla mina veckor ivägen?

Jag hade ställt in mig på att anpassa mig efter ett barn.. Jag ska anpassa mig efter tre barn.. Hur tacklar man alla känslor, hur får man allting att fungera? Varför känner man sig så jävla ensam? Det är ju inte bara jag som har fått trillingar här i världen..

Känslorna svämmar över.. Och det känns som allting kommer på en gång, vi ska lösa boende, stolar, barnvagn.. Allt.. Jag måste våga ta hjälp, och måste våga säga ifrån.. Allting blev så mycket helt plötsligt.


Hjälp mig att förstå.. Jag bryter ihop.. Stoppa karusellen.. Jag vill bara få andas..

Kommentarer
Postat av: Josefin - Melwins mamma

gumman! Jag förstår att det är en sjuk stor omställning. Men jag vet att du kommer klara det.. Tänker på dig massor faktiskt, finns om du vill prata. Puss

2011-09-04 @ 22:10:20
URL: http://melwinojag.blogg.se/
Postat av: helen

Kanske du skulle komma i kontakt med någon som har trillingar på något mammaforum. Då kanske din oro stillas lite grann och du kan försöka njuta lite av graviditeten för den går SÅ FORT och med all sannolikhet så kommer dina bebisar minst 1 månad innan. Vore nog skönt att kunna prata med en mamma i samma sits för allt det praktiska med vagn, vad man kan få för extra hjälp av te.x kommun osv om så skulle behövas. Kram

2011-09-04 @ 22:14:38
URL: http://helenm.blogg.se/
Postat av: Malin

Tänk dig lite att de sista veckorna som du "slipper" är de veckor som en-barnsföderskor bara vill slippa och bara vill att ungen ska ploppa ut snart. Allt bara fungerar i slutändan, alla rättar in sig i ledet och det blir ett helt teamwork. Ta graviditeten dag för dag, och bara roll with it. Ni/du kommer att fixa det...utan tvekan. Tillsammans är vi oslagbara :) <3

2011-09-04 @ 22:24:50
Postat av: Josefin - Melwins mamma

Ja håller tummarna att han blir bättre, blir inskolning nästa vecka istället så han får kurera riktigt.. Ja eller hur, usch! satt och kollade på melwin minipini kläder som man tycker är skit små nu mn han drunka i dem haha! Han hade till och med storlek 44 i början för han var så liten, lilla pluttis! Nu börjar storlek 74 bli förlitet. :(

Ja dagis kommer bli skit kul, hoppas bara att jag hittar jobb med.. <3

2011-09-05 @ 13:21:45
URL: http://melwinojag.blogg.se/


Ingen reklam tack!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback