Stor och tung

Egentligen kan jag väl inte kalla mig så stor ännu, men det är tungt ibland att stå länge och prata med någon.. Eftersom jag redan har en paj rygg sedan innan så tar ju ryggen mycket stryk av att man har något stort framtill som väger tyngre och tyngre.. Som tur är så har man väldigt förstående vänner, så dem förstår att man inte kan springa i affärer, och att man inte alls kan vara lika social som man har varit innan.. Även fast det tar mycket på mig så känns det många gånger otroligt skönt att faktiskt få vara ensam.

Man behöver inte koncentrera sig på att vara trevlig, och man behöver absolut inte koncentrera sig på att vara social jämte mot den andra personen som man bjudit hit.. Så många gånger när jag har mina ''svackor'' eller vad man ska kalla dem för så brukar jag säga till folk att jag vill faktiskt vara själv idag.. ( För under den här korta tiden har jag lärt mig att säga nej..) Man måste lära sig det, att när kroppen säger ifrån så måste man våga säga nej.

Det tar mycket på psyket att bara sitta ensam och nästan aldrig gå ut.. Lika väl som det tar ohyggligt mycket på psyket att vara ute på stan i allt stim.. Det är absolut inte mycket folk på Enköpings torg, men jag trodde jag skulle gå upp i atomer när mamma och min lillasyster va och klippte sig på Kickans inne i stan idag.. Det vart helt enkelt för mycket för mig.. Så när vi gick inne på ICA maxi och skulle handla efteråt så va jag som en stor sås klump.. Jag bara gick där i min egna lilla värld och vart irriterad på allt och alla.. Tyvärr var det min väldigt ettriga lillasyster som fick ta dem största smällarna.. Varför vet jag inte, men man agerar väl antagligen utåt när det blir för mycket efter ett tag.

Steffi min kära lilla Steffi har precis varit här, och fick lite 'Bra att ha grejer' utav henne.. Då jag och Robert inte har så stort utbud i vårat kök så var det verkligen otroligt välkomna grejer i vårat nyblivna kök ( Som vi förhoppningsvis får så småning om ).. Sedan fick jag en liten present till barnen.. Det vart 3 handdukar en varsin till barnen.. Jätte söta.. Som Steffi kallade det 'Finsk kultur'.. Ha ha.. Tack min älskade ängel, det behövdes verkligen, och dem kommer verkligen komma till anvädning.. Användas i skötväskan kanske? Haha, ja det blir ett senare problem.

Sedan har Malin varit här idag och lämnat den första bilbarnstolen, så jag känner att våran 'barnsamling' börjar bli komplett.. Men långt ifrån klar.. Men det blir den väl aldrig, för vad jag har insett så kan man aldrig få för mycket saker eller kläder med 3 barn.

Fick även 2 väldigt välkomnande mail idag ifrån både Pampers och Libero.. När barnen kommer så ska vi skicka in födelsebevis på dem så vi kan få ut rätt storlek på blöjorna till barnen. Libero skickar 3paket per barn och Pampers vet jag inte hur mycket dem skulle sponsra med, men där skulle jag också skicka in födelsebevis så skulle dem skicka blöjor till oss... Bara tacka och ta emot, även de lilla kan göra det stora i våran värld iaf --


Så nu har barnen fått lite finsk kultur.. Tack så otroligt mycket Steffi och Mirja :-)


Kommentarer
Postat av: helen

kanon att ni får gratis blöjor :D

2011-09-16 @ 23:06:59
URL: http://helenm.blogg.se/
Postat av: Steffi

Allt för din min lilla tant :)

2011-09-16 @ 23:45:52


Ingen reklam tack!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback