v12+2

Idag var vi och tittade på våra små där inne, alla 3mådde superbra, och det kändes skönt.. Det värmde mycket i hjärtat, och de där ruset jag fick i hela kroppen när dem rörde sig har jag aldrig haft.. Det var en sådan häftig känsla att man blir alldeles tårögd.. Det känns fortfarande väldigt overkligt, det gör det.. Hela tiden.. Men nu har jag både kort och film på våra små.. Och det känns bra, kommer nöta sönder korterna.. Men de är det värt.. Måste få landa i tanken att de faktist är 3små liv som ligger där inne..

Det är större missfallsrisk, och de är inte bra, men kommer gå på mycket tätare kontroller för att hålla koll på mina två enäggstvillingar eftersom dem delar moderkaka.. Så dem inte börjar ta näring och blod av varandra..

Har nästa kontroll v15-16 och sen blir det varannan vecka efter det.. Så de blir mycket spring på sjukhus nu .. Ha ha, men det är helt klart värt det för att dem små ska må bra :-) <3

Har fortfarande oron kvar i kroppen att den ena inte ska överleva, men överläkaren sa att jag skulle vara lugn.. Dem har stor koll på mig nu, och de är ca1% av alla graviditeter som blir trillingar.. Eller i detta fall tvåäggstrillingar.. Ha ha, va sjukt det låter.. Det kommer bli planerat snitt någon gång mellan v34-36 men BF är 20mars 2012 :-).. Mina små älsklingar :-)

Har även hittat ett forum på FB med bara massa trillingföräldrar i, och de känns så skönt att inte vara ensam längre.. Även fast jag kan känna mig ensammast i hela världen, vet jag innerst inne att jag inte är det..



Rumpan på den ena enäggstvillingen, plus hela mitten tvillingen.. Och huvudet på tvåäggstvillingen :-)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!
Vilka av dem är enäggstvillingar?

Svar: Lova & Louise är Enäggstvillingar
livetihelhet.blogg.se

2013-07-30 @ 12:53:06


Ingen reklam tack!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback