Seg uppdatering

Hejsan!

Det har varit otroligt seg uppdatering, och jag ber så otroligt mycket om ursäkt för det! Det har inte kommit några bebisar ännu, och jag har vandrat in i v30+0, så här går det undan i backarna!

Har varit in på förlossningen ett par gånger, men fortfarande inte ett tecken på att bebisarna vill ut.. Och det är ju posetivt för dem, dock tycker jag att det börjar bli väääldigt tungt, och bara känner att jag vill få ett slut på detta elände nu! Haha

Nu går vi varje vecka på sjukhuset, eftersom dem måste kolla flödet i navelsträngarna..

Iaf, igår var vi på flödeskontroll av tjejerna, och 2 av dem har otroligt bra flöde i sina navelsträngar, dock är det en av tjejerna som har blodkärl i navelsträngen som dras ihop så hon har lite dåligt flöde i sin..
Dem räknar sånt där i klasser 1-3, och hon ligger fortfarande på klass 1, så än så länge är det 'lugnt' men det är för att vi ska vara medvetna om 'problemet' att det kan bli komplikationer, men det behöver inte betyda att det blir det.

Jag har också fått mina första bristningar, vilket känns otroligt hemskt.. Men jag antar att man ska ha lite pina för skiten ;-P, går man igenom det ska man väl ha allt! Jag sover otroligt dåligt också, 9h på 3 dygn är inget att skryta med.. Så läkaren skrev ut lergigan till mig nu, får se om jag blir tröttare av dem och får sova iaf några flera timmar!

Man känner sig en aning paranoid när man inte alls får sova, och får för sig en otroligt massa saker.. Som inte alls stämmer..

Annars rullar livet på som vanligt, och vi ska få snittdatum nästa vecka, men det kommer bli i v36 så 20 Februari någon gång, men kommer dem tidigare så kommer dem tidigare.. Ingenting man kan förhindra :-)


Så, ni kan vara lugna nu allihopa! inga bebisar i sikte ännu.. Andas..







V30+0


Kommentarer
Postat av: CarolinePralin

Nu har ju jag aldrig varit gravid, men har hört att man kan slippa bristningar om man smörjer in magen ofta med en fet kräm. En av mina gamla kollegor hade gjort det under hennes graviditet och hon står helt utan bristningar idag, men då hade ju hon också bara en bebbe i magen ;)



Tänkte också nämna att jag tar bort dig från Bloglovin', men lägger istället till dig på Blogkeen eftersom deras telefonapp är så mycket bättre :) Följ gärna med mig dit ^^

2012-01-11 @ 18:38:19
URL: http://carolinepralin.blogspot.com


Ingen reklam tack!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback