Ang söva 3 barn

Josephine om Söva barn:
om dom inte vill sova i egen säng så, ska dom inte göra det heller tkr jag. Just spädbarn behöver närhet och det leder till trygghet, alltså trygga barn. Så låt dom sova mer er :)


Svar:

Jag skulle jätte gärna låta dem sova med oss, absolut.. Men 3 barn i en 160 säng, plus två vuxna.. Det blir alldeles för trångt, och då kommer vi knappast få någon 'ordentlig' sömn.. Och då kommer det bli knepigare att kunna ta hand om 3 barn.. Så, vi jobbar fortfarande med att försöka få dem att sova i egna sängar.. Dem får somna i våra armar och sedan lägger vi ner dem.. Sen får man hoppas på att det går bra..

Men som sagt, 3 barn i sängen blir för mycket... Man får inte plats..

Kommentarer
Postat av: Isabell

Dum fråga kanske, men hur håller ni koll på vem som är vem?

2012-03-08 @ 14:58:30
URL: http://mammatillindra.blogspot.com
Postat av: Anonym

Klart de ska sova i egen säng! Det är de bästa för alla.



Deras trygghet ska va deras egna säng inte mamma och pappas säng.



vad gör dom om du bara lägger ner dom och går därifrån?



Bättre att lära dom nu från början istället för att bryta en vana vid 4-5års ålder då är ju deras säng ovanlig och läskig

2012-03-08 @ 15:31:43
Postat av: Patricia

När min son var nyfödd var det bara vagnen som gällde med filtar som luktade mig. Sov gärna lite med deras saker så dem luktar dig. När han vaknade på natten så ammade jag honom ibland somnade han hos mig och sen la jag tillbaka honom i vagnen. vid 2 månaders ålder började han sova i sin säng. Jag nattade honom i famnen sedan la honom i sin säng. Inte förrän 8 månaders ålder kunde jag lägga honom i hans säng med välling och speldosa så somnade han helt själv. Alla barn är olika och behöver olika. Om du anser att detta är bäst för dina barn och dig tycker jag du ska lita på din mamma förmåga och känsla. Kram

2012-03-08 @ 19:24:30
URL: http://metrician.blogg.se/
Postat av: simone

Håller med dig Emma att barn ska sova i sina sängar. Jag gjorde det felet och lät Mathilda sova med mig och der gjorde hon tills hon va ca 3 år. Thea fick sova i sin säng från dag ett och jag gav mig inte.. ack va jobbigt det va men man vill ju vara utvilad som förälder och inte ligga och spänna sig när barnen sover i ens säng..

2012-03-08 @ 22:42:09
Postat av: Ms

tycker du gör alldeles rätt! Man ska lära barn att sova i egna sängar från tidig ålder så blir det inte jobbigt sen när dom blir äldre.

2012-03-08 @ 23:57:24
Postat av: Anonym

Fortsätt kämpa det är bra att dem sover i egen säng och med tanke på att dem är premtauta så är det ännu mera viktgt. Min son är född i vecka 28 och till oss sa dem

Till och med att det inte va lämpligt att ha han i sängen dem får lättare andningsuppehåll och alla sover sämre av dem..

Så våran som har sen vecka 35 när bi åkte hem sovit i egen säng och gör fortarnade aldrig några problem man har igen sökt kämpande senare med vilket är skönt!

Man ger barnen närhet ändå under dagarna och har man tre på än gång så måste barnen lära sig tidigt vad vänta är alla får sitt inom sinom tid..

Tycker du klarar det galant och verkar vara en kanon

Mamma

2012-03-10 @ 08:22:07


Ingen reklam tack!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback