Lova och Louise

En fråga som ständigt kommer in är hur jag ser skillnad på lova och Louise eftersom dem är enäggs.. Blåtta ögat är dem identiska, men lägger man ner tiden på att faktiskt kolla noggrant på varje barn så är dem inte så lika.. Lova har storleksmässigt mycket mindre kropp än vad Louise har, och Louise till skillnad från lova har ett mycket spetsigare ansikte.. Men även jag har lite svårt att se skillnad på dem om jag bara ser dem i förbifarten Lixom..

Sedan har dem två helt olika personligheter.. Lova har den lite dominanta personligheten, medans Louise har den lite mera 'livet är pest och pina'.. Och sen har dem helt olika gråt, man kan stå i köket och höra direkt vem det är som gråter, lova har en basig lite mera dovt skrik, medans Louise har lite mera panikaktigt skrik..

Så det är dem skillnaden jag ser på lina barn, för yttervärlden har lova en målad högertå och en målad högertumme..

För mig är det två helt olika individer som man ser i deras kroppspråk och ansikte :-)


Kommentarer
Postat av: Helen

Är de bara vinkeln som gör det eller har vänstra bebis (är det Lova?) lite spetsigare öra än Louise? Spännande att se om de kommer vilja se likadan ut sen och klä sig lika och färga samma hårfärg osv :)

2012-03-14 @ 13:38:41
URL: http://helenm.blogg.se/


Ingen reklam tack!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback