rutiner

rutiner, rutiner och åter igen rutiner.. Det är de som får vardagen att gå ihop! Det är svårt att sätta rutiner på små spädbarn, men egentligen, när lämnar mina barn kategorin 'spädbarn'.. 21 Mars blir dem 2 månader, och ska egentligen teoretiskt sätt bara vara 24h gamla.. ( Dem är ju beräknade 20 mars.. )

Jag och min mor ska skyffla in alla barnen och oss själva i våran konfortabla volvo och styra våran kosa till IKEA idag för att köpa 2 spjälsängar till..
Jag har tröttnat på att dem väcker varandra ( Nu kommer dem säkerligen göra det med sina skrik ), men dem behöver inte klösa och riva varandra i ansiktet..
För ikväll ska jag börja köra stenhårt med mina rutiner.. Pyamas klockan 20.00.. Sedan får dem mat vid 22.00 ca.. Och sedan är det mars i säng.. Det tänker jag hålla hårt på nu, tids nog borde dem väl lära sig..

Sedan ska jag börja med det omöjliga, försöka få lilla Lisa att sova i egen säng.. Ska bli en intressant resa! Men någon gång måste det ju fungera.. Sen om dem vaknar varannan timme på natten så får dem göra det, men jag måste få min sömn ensam i sängen..Kan verkligen inte slappna av med massa barn i sängen ( Ni som kan, jag förstår inte hur ni bär er åt! )


Dem är visserligen bara 6 veckor gamla, men någonstans måste man ju börja.. Och Lisa är en sån oerhört närhetskråka.. Vi kan mysa på dagarna, men på nätterna måste mamma få sova själv <3

Nej, göra iordning mina barn och börja packa in dem i bilen! :-)


Kommentarer
Postat av: sandra

Heej, Asså ja måste bara få säga hur sjukt imponerad jag är , de e hur häftigt som helst, hur kan 3 små liv få plats i en enda människomage? ja som knappt förstår hur min son fick plats i mig, men 3? Hur som helst så är era små tjejer helt bedårande. Stort grattis !

2012-03-03 @ 11:27:30
URL: http://www.nattstad.se/Flevan


Ingen reklam tack!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback