Explodera

Det är helt enkelt för mycket just nu, det räckte när Louise va sjuk & spydde på nätterna men inte på dagarna.. Hade diarré & va alldeles apatisk, bara låg där.. Vägrade äta, vägrade dricka, ville bara sova..
 
Nu är det Lisa's tur.. Magsjuka tror jag inte på längre, men någon form av virus är det.. 'Smittningstiden' (kan inte det finare ordet) är mellan 18-48h på 'vanlig magsjuka' & 12-36h på vinterkräksjukan..
Så vad är det som har drabbat våran lilla familj? Jag känner hur det sakta men säkert bryter ner mig till molykyler.. Jag orkar inte mera tvätt, kräkor eller äckliga blöjor (ursäkta!)
 
Jag älskar mina barn, men just idag är en sådan dag jag bara vill kunna dra täcket över huvudet & faktiskt inte orka mera ! Dom skriker, om vartannat, har ingen aptit, ingen lust att leka.. & bara klänger!
Många säger att det är jobbigt med ett barn, detta är 3.. Jag har absolut ingenting att jämföra med.. Så jag kan bara utgå ifrån min egen situation..
 
Jag är frisk iaf.. Tur fan är väl det, 2/(3)? sjuka barn & en sjuk mamma verkar vara en otroligt dålig combo kan jag tycka, så det ska vi inte ens testa på tycker jag !
 
Har iaf STOR städat hela badrummet, har skurat allting från topp till tå bokstavligttalat(!!!!) med desinfektionsmedel.. Jag är leds på det här nu..
 
Träningen går super.. Eller idag har jag haft en riktig slapp dag! Jag har sådan ångest då jag borde tagit en kort promenad iaf, men det får jag ta någon annan dag.. Mina barn behöver mig också.
 
Jag saknar mina gladfisar även fast dom gör väldigt tappra försök att le & visa sig väldigt lyckliga framför mig imellanåt! Så saknar jag MINA barn.. Dom är väldigt mysiga sjuka också.. Men jag tycker nog bättre om dom när dom är friska faktiskt!
 
Just nu sitter dom med lite leksaker i sängarna & leker, dom ska egentligen sova.. Men det blir bara massa skrik där innefrån så dom får leka sig trötta helt enkelt...
 
Hoppas ni andra där ute (Som läser ibland?) slipper magsjuka! Inget att rekomendera vill jag bara inflika..
 
 
MVH/ Emma
 
 

Kommentarer
Postat av: Sara - Ensamstående mamma

Ja fy, magsjuka är ingen hit alls.. Och då har jag "bara" ett barn, så jag kan inte ens föreställa mig hur påfrestande det måste vara för dig och flickorna :/

2012-11-22 @ 19:40:39
URL: http://dolphin.blogg.se
Postat av: Linda

Du gör ett hästjobb! Jag är såå imponerad av dig. Jag har ETT barn och det har hänt att jag har lagt mig i fosterställning på golvet och gråtit när det blivit för mycket.

Det blir bättre! Kram

2012-11-22 @ 19:45:03
Postat av: sargit

Stackars stackars barn... Det är så frustrerande jobbigt då barnen är sjuka, man känner sig så hjälplös :-(
Hoppas verkligen att ni slipper eländet snart.
Magsjuka/kräksjuka är en av de värsta vanliga åkommorna man kan bli drabbat av. Kommer fortfarande ihåg helgen före jul då Twinsen var 1år och de och jag var masjuka samtidigt och stackars maken fick det också några dagar senare, tur nog var vi andra lite bättre då.
Många styrke kramar till er!

2012-11-22 @ 21:28:27
URL: http://www.sargitochmp.blogspot.com
Postat av: Emma S

Inget roligt alls med magsjuka! :( Jag åkte på det inatt....

2012-11-23 @ 08:04:44
Postat av: Emilia

Rotavirus?
Ett mer besvärligt magvirus som oftast drabbar barn (men även vuxna) och som ofta håller i sig längre än typisk magsjuka.

2012-11-23 @ 09:32:37
URL: http://emiliaq.blogg.se


Ingen reklam tack!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback