sjukstuga

I över en vecka har vi haft konstant sjukstuga här hemma, först feber, sen höstblåsor, halsont med kombinerad hosta & då har barnen hostat tills dom har kräkts!!

Jag vet inte hur många gånger vi har bytt sängkläder i barnens sängar & tvättberget bara ökar på.. Men jag är en liten arbetsmyra så man gör så gott man kan att arbeta bort det där tvättberget..

Barnen utvecklas i allt snabbare takt & det känns som jag inte alls hinner med i svängarna.. Jag sätter nästan 10:- på att innan julafton så går Louise.. Hon går längst möblerna nu & man gör allt för att barnsäkra hemmet så gott det går.. Men alltid finns det något som man inte kan göra..
Många blåmärken & fallolyckor om dagarna blir det då som ska upp på ALLT dom hittar! Men jag är glad att dom utvecklas i den takt dom gör, det betyder att dom mår bra !!

Det börjar nalkas jul & jag har inte köpt en enda julklapp än.. Har sådan ångest över att jag inte vet vad jag ska köpa åt barnen i julklapp, något tips?

Fick ett inlägg på min blogg här om att jag inspererar folk att det inte alls är jobbigt att ha flera barn..

Visst, det är jobbigt, det är absolut ingen dans på rosor, men jag kan känna att jag är glad att jag har fått den gåvan att kunna få barn, att få uppfostra mina barn till kärleksfulla & omtänksamma människor..

Att få den gåvan att se dom utvecklas & få lära dom saker.. Sen finns det dom dagarna jag bara har lust att slita mitt hår över att dom inte lyssnar, dom bara skriker & vill ha sin vilja igenom..

Dom dagarna försvinner när man får den där kramen eller den över blöta pussen så är allt det jobbiga & alla problem helt bortblåsta :-)

Allt funkar & man klarar mycket mer än vad man tror !! :-)

Kommentarer
Postat av: Pandamamma

Om det var min kommentar du menar, så menade jag inte att du ger intrycket att det inte ALLS är jobbigt... Men andras versioner är ungefär "De första tre åren var bara ett stort svart hål och jag dog nästan" osv och det låter ju inte så kul att höra när man väntar sitt andra barn tätt. Man förstår att det är jobbigt med flera småbarn (tycker det är jobbigt med ett redan ibland), men du skriver även om de positiva sakerna, inte bara de negativa! Och det gillar jag, att man belyser det positiva i livet!

2012-11-06 @ 06:15:58
URL: http://pandamamma.blogspot.se/


Ingen reklam tack!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback