Superwoman?

Ibland så undrar jag själv hur jag hinner med allt (inklusive mig själv)..
Allt går av rutin hela tiden & vi har fått in Superfina rutiner på flickorna.. Känns otroligt bra !

07.00 - Vakna
07.30 - Gröt
08.00 - Borsta tänder
09.00 - Vila med välling (NAN2)
11.30 - Lunch
14.00 - Vila med välling
16.00 - Middag
17.30 - Gröt
18.00 - Borsta tänder
18.30 - Sova för natten med välling (NAN2)..

Där emellan hinner man med: Tvätt, städ, blöjor, disk & laga mat ! Det som känns så bra är att barnen är otroligt harmoniska, även fast det kan vara gråt & tandagnissel så är dom otroligt harmoniska !

Klockan är bara 09 & jag har redan hunnit med massor, men nu sover barnen så då ska jag också passa på att vila !!

Har ni som läser några frågor? Va absolut inte rädda för att ställa dom ! :-)

Jag funderar på om jag ska ha en frågestund i bloggen? Vad tycker ni om det? :-)

/Emma


Kommentarer
Postat av: R

wow, jag är imponerad hur du hinner med och får allt att fungera! Tycker att det är svårt med mina två 4mån bebisar, att tillgodose alla behov. Mata, torra blöjor, rena och varma, visst det är inga problem. Men detta med att båda gärna är uppe i famnen all vaken tid, och enbart sover på dagen om de får sova i en famn... Hur har du löst det med närhet och stimulans, när det är tre söta brudar som ska samsas?

2012-11-07 @ 13:51:27
Postat av: Madde

Tjoo ! Oh låter som du/ni har en del att göra om dagarna ja, och att det går rutinmässigt :P vilket iofs är bra och så, men ibland kanske även det kan kännas/vara lite "uttjatat"/tråkigt eller hur säger man? ..att man vill göra annat och så, men som du skrev tex idag att du redan hunnit göra mycket fastän kl bara blivit runt 9 på morgonen:P men vist är det härligt också att vila då barnen brukar vila på dagen också, det minns jag att jag brukade göra när jag var barnvakt=)..jätte gött fakitkst, mest eftersom man klivit upp så tidigt dådå.

Jag minns också hur man till o med ibland knappt inte hann med o sminka sig om man ville göra det/när man skulle iväg nånstans och så..=D
Men det är ju så roligt med barn, men kommer nog undra väldigt länge hur det är att se efter/ha trillingar, borde vara väldigt fullt upp! =)fast ändå lättare på något sätt eftersom dom kan leka med /underhålla varandra..hmm.

Hade vi bott närmare varandra/i samma stad så hade jag säkert kunnat ställa upp och vara barnvakt ibland och sånt, hade nog bara varit roligt ! :D

Jag tycker du ska ha en frågestund! Jag har iaf några frågor att ställa isf:D skulle vara intressant.

2012-11-12 @ 23:58:37


Ingen reklam tack!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback