Matlagning

När man är mammaledig så har man huvudet fullt med tankar H E L A tiden ! :-)

Så mitt huvud snurrar av maträtter :-)..

Idag vart det kasslergratäng ! Mums.
(all mat höftar jag, så jag har inga exakta mått)..

Skiva kasslern & lägg ner i ugnsfast form, strö bacon över ..

Ta smör, vetemjöl, mjöl & matlagningsgrädde i en kastrull & rör ihop till en stuvning, häll sedan ner en burk med champinjoner (spadet också)..

Sedan låt det stå & puttra en liten stund, salta & peppra efter behag..

Häll sedan detta över kasslern & broccolin. Strö sedan riven ost över allting..

In i ugnen på 225c i 15-20min (jag körde 15min i min ugn)

Jätte gott, jätte enkelt :-)


Kommentarer
Postat av: Sara - Ensamstående mamma

Låter jättegott, måste nästan prova det där :) och jag gör likadant, jag höftar typ alltid när jag lagar mat.

Svar: Så, hur vart din kasslergratäng? eller har du inte testat än? :-)
livetihelhet.blogg.se

2012-10-13 @ 13:17:20
URL: http://dolphin.blogg.se


Ingen reklam tack!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback