Hörsel & balans

Idag va vi på sista 'extrakollen' på öron uppe på akademiska innan 4års kontrollen !
Vet inte vad jag kan säga riktigt, det gick både bra & dåligt ..
(De där med öronen är en riktig labyrint måste jag säga)...

Lova & Louise klarade sig perfekt på hörseltesterna, dom hör precis som dom ska höra.. (Bara lite trots som hamnar ivägen ibland)...

Sen har vi den där lilla Lisa som inte alltid har turen på sin sida.. Hon hör jätte bra på vänster öra, desto värre med höger.. 'Flimmer' håren i örat ska slå tillbaka ett visst antal slag när dom stoppar in en lite 'propp' i örat som skickar ut ljudvågor.. Den gav inte ens några utslag.. Sedan mätte dom slagen på trumhinnan som jag förstod ska ligga lite över 500 slag.. Lisa låg på ca 280slag.. Dom hoppades väl på att det bara är vatten bakom trumhinnan, men att dom inte vet ..

En läkare ska kika igenom papperna för att sedan göra en bedömning ifall det är så att hon behöver flera kontroller eller kanske t,om. En operation av örat.. (Jag hoppas på att det ska växa bort)..

Men vi får se hur det går ! :-)

Kram & massa kärlek på er allihopa <3


Kommentarer
Postat av: Linda

Visst är det väl ditt hus de pratar om på nyheterna? Hoppas det löser sig för er! Kram

Svar: Ja, det är min lägenhet som är med på nyheterna :-)
livetihelhet.blogg.se

2013-02-18 @ 11:26:36


Ingen reklam tack!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback