Länsförsäkringar

Om jag kunde göra upplopp för mina känslor just nu så skulle jag göra det, men som respekt för mina barn, grannar & familj, så låter jag bli att vara arg helt fullt ut & är bara det på insidan istället..

Man ska absolut inte svartmåla varken företag eller personer, men jag kan inte låta bli längre .. Det här har gått alldeles för långt & har varit strul sedan dag 1...

Som dom flesta säkert redan vet & har läst så har jag & John köpt hus.. Ett mysigt litet hus i ett lugnt samhälle nära mina föräldrar & hans föräldrar.. Bra för barnen som har nära till både skola & dagis & skulle vi vilja skulle vi få plats med iaf 1 barn till innan vi måste sälja & köpa nytt..

Vi hittade annonsen på blocket & tyckte väl att det va rätt pris för just läget.. Vi valde då att åka & titta, sen var vi fast..

För att summera hela historien lite kortare (då det blir alldeles för långdraget att skriva allting just nu) så gjorde vi ett såkallat 'privaköp' av en privatperson, men valde ändå att en mäklare skulle kallas in för att sköta alla papper rätt.. Just här är det allt strul börjar, pappersarbetet.. Det som är VIKTIGAST (bortsätt från pengarna)..
Det ENDA som vart rätt va köpekontraktet, annars har allting varit fel.. Fel fel fel..

Vi fick reda på när köpekontraktet va skrivet & vi hade bestämt datum att NU ville vi flytta in, sagt upp lägenheten & fått hyresbolaget att låta oss avträda lägenheten tidigare än beräknat..
Då får vi reda på att mannen vi ska köpa hus av är gift & att hans fru måste godkänna att han ska sälja huset (hon var med när vi skrev köpekontraktet & mäklare brast i sin arbetsuppgift) då de va mäklarens ansvar att vi skulle få ALLA papper RÄTT..

Sagt & gjort fick vi jaga rätt i mannens fru & med nöd & näppe skrev hon under (varför vill jag inte gå in på i detaljer)..
Jag åkte in till Länsförsäkringar i Enköping för att lämna in pappret som mannens fru skrivit under för att de måste skickas in till tingsrätten för att huset ska skrivas över på mig & John ..
Dock va jag väldig noga med att de skulle ta's en kopia då vi redan haft massa strul & jag orkade inte mer strul ..
Mötet på banken bokades in & sen fick vi reda på att ett 'köpesbrev' måste göras (det ska OCKSÅ mäklaren göra)...
Ner till Länsförsäkringar i Enköping samma dag för att fixa köpebrevet så de inte blir strul på banken när allting ska fixas.. Där finns INGEN som tar emot John när han kommer.. De är tomt, han går ut, uppgiven såklart då vi va så fruktansvärt ledsna på strulet & mådde dåligt & bara ville få allting klart nu..

Han går in på Husmanhagberg i Enköping & ber riktigt riktigt snällt, berättar våran situation & mannen vid namn Magnus hjälper oss, trots att han inte har någon anledning så hjälper han oss.. De va som att en ängel klev ner från ingenstans..

Nu borde strulet vara slut, men ack va fel vi hade.. Inne på banken frågar våran bankman om vi har pappret som mannens fru skrivit på, - 'nej svarar jag, men jag har en kopia..' Varpå hon svarar: - ' jag måste ha originalet..'

Erhmmmmm....... Jag berättar att jag lämnat in det på Länsförsäkringar i Enköping & berättat namnet på ansvarig mäklare.. Hon ger ifrån sig en suck & säger 'jag tar en kopia på din kopia' men sedan tillägger hon att hon MÅSTE ha originalet men lovar oss att prata med ansvarig mäklare så vi ska slippa mer strul som vi egentligen inte ska behöva gå igenom..

Huset blir betalat, vi tackar för oss & känner en enorm lättnad över att NU är det äntligen över & huset är ÄNTLIGEN vårt ..
Eller?

Idag, 23/5-2013 ringer ansvarig mäklare till John & berättar att han (eller han 'skyllde' på kontoret) tappat bort originalet som mannens fru skrivit under, det som tingsrätten måste ha för att registrera att huset är vårt (mitt & John's)...


Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Just nu är jag bara väldigt arg inombords .. Så arg att jag knappt vet vad jag ska ta mig till..

Så därför vill jag ge en STOR bukett ris till Länsförsäkringar i Enköping & ansvarig mäklare Tommy Lund ..
För oavsett om vi betalade en liten summa pengar, så tog vi in en mäklare för att alla papper ska bli rätt & hittills har allting som kan gå fel gått fruktansvärt fel ..


Kommentarer
Postat av: Anna

Hej Emma,
Härlig blogg du har!
En vild chansning: är du intresserad av att sälja dopklänningen från kappahl?
Med vänlig hälsning, Anna

2013-05-24 @ 09:52:05
Postat av: Johan

Hej, sitter just nu och budar på ett hus där Tommy är mäklare. Han verkar fan inte riktigt klok!! Känns som att han har nåt fuffens för sig. Har inger förtroende för han, samtidigt är jag intresserad av huset. Trist läge...

2016-05-27 @ 10:06:21


Ingen reklam tack!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback