Neurologen

Idag va vi på besök hos neurologen, efter sjukgymnasten misstänkte någon form av hjärnskada på Lisa..
Neurologen hade inte samma misstankar på finmotoriken som sjukgymnasten hade, men där emot grovmotoriken va han mer orolig för.. Men hoppades ändå på att de skulle vara något övergående.

Han såg det jag har sätt sen Lisa börjat på att gå, att hon släpar med höger sida/fot. Inte alls lika mycket som de har varit, men fortfarande en släpande gång.

Så nu har vi fått en remiss till MR-röntgen skickad för att kunna "utesluta" (dom vet ingenting än), att de är någon form av hjärnskada/cp-skada.. Han var väldigt tydlig med att det är en rutinkontroll & för min del kändes det skönt. Än att få det kastat rakt i ansiktet..


Denna vecka har dock varit hemsk, så de va skönt att få detta avslut, även fast jag ändå inte fick några svar på mina frågor så kändes det på något sätt bra!

Nu ska jag fortsätta natta mina barn & sedan återgå till min egentid!

<3








Kommentarer
Postat av: Pandamamma

Hoppas verkligen att allt är bra med henne!

2013-11-17 @ 20:52:18
URL: http://www.pandamamma.se


Ingen reklam tack!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback