Svar på fråga

Madeleine - Mamma till Liam om Svar på fråga:
Då kan jag också passa på att fråga, ifall det inte är för privat eller så förståss. Men har du tänkt att amma alla 3 flickorna eller ska du gå över direkt till flaskan? eller du vet kanske inte än? :) Vet att det va väldigt energikrävande när jag bara ammade min son. Så tänkte att de måste vara extremt energikrävande att amma 3 stycken isåfall :P så va mest nyfiken hur du ska göra! hihi, kram!



Hejsan Madeleine!

Har fått frågan utav min barnmorska om hur jag tänker göra, och jag tänker testa aboslut.. Men tar det för mycket på psyket och sådär så kommer jag inte amma, men jag ska försöka amma och varva med flaska eftersom det blir väldigt svårt att amma 3barn samtidigt, då man bara är skapt med två bröst... Hehe..

Men amningen gör jag mest för 'knyta an' till barnet som dem kallar det, men sen vet man inte alls vad man är för kolli efter förlossning och hur mycket komplikationer och såntdär som tar på psyket heller.. Det är ju så otroligt mycket som spelar in för att man ens överhuvutaget ska kunna amma..

Så, svaret på frågan blir: Jag ska göra ett försök, dock inte helamma alla 3, utan man varvar med flaska också.. Men fungerar det inte, så är det ingenting jag tänker tvinga mig till :-)

Kommentarer
Postat av: En lagom ung mamma

Låter som en bra plan :)Kan tänka mig att delamma är smidigast om man har tre som kanske skulle råka bli hungriga samtidigt :)

2011-12-14 @ 23:49:42
URL: http://mummyfied.blogg.se/
Postat av: helen - mamma till Lea och BF jan 2012

Delamma tror jag också på, med all sannolikhet så kommer inte mjölken räcka ändå och kanske amma den som ammades sist och göra en turordning. http://mammaems.webblogg.se/ verkar ha löst det ganska bra ändå, tvillingmamma, har du kikat ut på hennes blogg, kan kanske vara kul att följa någon annan med flera barn men hon bloggar sällan nu.

2011-12-15 @ 08:27:58
URL: http://helenm.blogg.se/
Postat av: Samona

Sv: Okey då förstår jag. Har du planerat snitt eller hur har du valt att göra med förlossningen? :)

2011-12-15 @ 16:23:59
URL: http://samona.blogg.se/
Postat av: Jonna

Man ska göra det som känns bäst! :) Bättre med ersättning och en glad och välmående mamma än att amma och må hemskt både fysiskt och psykiskt! Klicka nyss in på din blogg och har bara läst några få inlägg men jösses va jag är imponerad av er och denna resa ni går igenom. Så jäkla häftigt med trillingar och jag önskar er all lycka genom graviditet, förlossning och småbarnstiden! Fixar ni galant :) LYCKA TILL!

2011-12-15 @ 16:55:08
URL: http://enjonna.blogg.se/
Postat av: Tammy

Åh, i vanliga fall står jag 100% för amningen, tycker att alla barn ska ammas. Men i ditt fall kan jag säga att det är riktigt starkt om du lyckas!Den påfrestningen lär inte vara nådig, men hey.. våra krippar är skapade som underverk!

2012-01-02 @ 02:54:56
URL: http://bemybee.blogg.se/


Ingen reklam tack!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback